برگزاری کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» در همدان


برگزاری کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» در همدان

به مناسبت هفته هنر انقلاب،کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» با تدریس محمد قاسمی‌پور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه هنری کشور، 28 فروردین ماه امسال به همت حوزه هنری استان همدان برگزار می شود.

برگزاری کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، حامد زمان میرآبادی مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان همدان، اظهار کرد: از آنجایی که شیوع ویروس «کووید- 19» موجب اخلال در برنامه‌های آموزشی تاریخ شفاهی این دفتر شده است، کارگاه اصول تاریخ شفاهی به شکل مجازی و با وسعت استانی برگزار می‌شود.
زمان میرآبادی هدف برگزاری این کارگاه را معرفی اصولی تاریخ شفاهی، کشف استعدادها و ارتقای سطح دانش فعالان این عرصه دانست و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی دیگری همچون مصاحبه، پیاده‌سازی، تدوین، برگزاری جلسات نقد کتاب نیز در دستور کار دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری همدان قرار دارد.
وی تاریخ شفاهی را ابزاری برای دستیابی به تحولات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی در مقاطع مختلف تاریخ اعلام کرد و افزود: مصاحبه نبض کار و قلب تاریخ شفاهی است و تربیت مصاحبه‌گران جوانِ پرسشگرِ متخصص، می تواند عاملی کلیدی در جهت رشد، تقویت و ارتقای سطح تاریخ شفاهی استان باشد.
مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان همدان وضعیت تاریخ شفاهی در استان را مطلوب و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: استان همدان دارای نویسندگان توانمند و برتر کشوری در عرصه تاریخ شفاهی است و حوزه هنری استان همدان با بهره گیری از این ظرفیت مناسب کتاب های قابل توجهی چون «حدیث حاضر غایب»، «ملازم اول؛ غواص»، «دوماشال» و «هما» را در سال 1398 تولید کرده است.
گفتنی است؛ کارگاه مجازی «اصول تاریخ شفاهی» به شکل رایگان برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09187500892 ارسال کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فضای مجازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری