سلطانی‌فر ، سلطان تغییر ؛ بررسی عملکرد عجیب وزیر ورزش در استقلال و پرسپولیس


سلطانی‌فر ، سلطان تغییر ؛ بررسی عملکرد عجیب وزیر ورزش در استقلال و پرسپولیس

باورکردنی نیست اما سلطانی‌فر به طور میانگین هر 4 ماه یک‌بار، مدیر جدیدی برای استقلال یا پرسپولیس انتخاب کرده است؛ 10 تغییر در حدود 40 ماه فعالیت! نوشته سلطانی‌فر ، سلطان تغییر ؛ بررسی عملکرد عجیب وزیر ورزش در استقلال و پرسپولیس اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

سلطانی‌فر ، سلطان تغییر ؛ بررسی عملکرد عجیب وزیر ورزش در استقلال و پرسپولیس

در دوران وزارت ورزش سلطانی‌فر به طور میانگین هر ۴ ماه مدیران استقلال یا پرسپولیس تغییر کرده‌اند
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۲
سلطانی‌فر ، سلطان تغییر ؛ بررسی عملکرد عجیب وزیر ورزش در استقلال و پرسپولیس

باورکردنی نیست اما سلطانی‌فر به طور میانگین هر ۴ ماه یک‌بار، مدیر جدیدی برای استقلال یا پرسپولیس انتخاب کرده است؛ ۱۰ تغییر در حدود ۴۰ ماه فعالیت!

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از ایرادهایی که اهالی فوتبال و به‌خصوص هواداران ۲ باشگاه پرطرفدار تهرانی از مدیریت مسعود سلطانی‌فر می‌گیرند این است که او به هیچ‌عنوان روی انتخاب اعضای هیات‌مدیره و همچنین مدیران عامل ۲ باشگاه دقت و وسواس به خرج نمی‌دهد و همین موضوع باعث شده از یازدهم آبان ماه ۱۳۹۵ که او عهده‌دار وزارت ورزش و جوانان شده آرامش در ۲ باشگاه پرطرفدار تهرانی کمتر از همیشه باشد. باورکردنی نیست اما سلطانی‌فر به طور میانگین هر ۴ ماه یک‌بار، مدیر جدیدی برای استقلال یا پرسپولیس انتخاب کرده است؛ ۱۰ تغییر در حدود ۴۰ ماه فعالیت!

پرسپولیس:

علی‌اکبر طاهری

این مدیر قبل از اینکه سلطانی‌فر به خیابان سئول برود کارش را در پرسپولیس به‌عنوان مدیرعامل آغاز کرد. وزیر جدید تاکید کرد که تغییری در کار نیست، اما یک سال بعد در آذرماه ۹۶ طاهری کنار گذاشته شد. قهرمانی پرسپولیس با برانکو و بهره‌برداری مناسب از ورزشگاه شهید کاظمی به‌عنوان زمین تمرین جزء نکات مثبت و اختلافات فراوان با اسپانسر و بسته شدن ۲ پنجره نقل‌وانتقالاتی به‌خاطر پرونده طارمی از ضعف‌های بزرگ مدیریتی طاهری در پرسپولیس بود. ساخت ورزشگاه اختصاصی و عقد قرارداد ۵ساله با برانکو از وعده‌های او بود.

حمیدرضا گرشاسبی

بعد از جدایی طاهری نوبت به مدیریت گرشاسبی رسید. وی تا روزهای پایانی مرداد۹۷ به‌عنوان سرپرست در پرسپولیس کار کرد و بعد از آن با حکم سلطانی‌فر مدیرعامل باشگاه شد که البته عمر مدیرعاملی‌اش چندان طولانی نبود و به‌خاطر بازنشستگی کنار رفت. حل چالش با باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه بر سر انتقال طارمی و حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان از دستاوردهای او محسوب می‌شود. صفر کردن بدهی‌ها، رفع محرومیت ٢پنجره‌ای نقل‌وانتقالاتی و حل مشکل پرونده ژوزه برخی از وعده‌های او بود.

ایرج عرب

ایرج عرب در آذرماه ۹۷ صندلی مدیریت پرسپولیس را در اختیار گرفت و تا شهریور سال بعد در این باشگاه به فعالیت مشغول بود. او موفق شد با پرسپولیس برانکو یک قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی جام حذفی را در کارنامه مدیریتی‌اش ثبت کند. عدم پرداخت بدهی کادرفنی و بازیکنان خارجی با وجود دریافت پاداش آسیایی و جدایی برانکو از ضعف‌های بزرگ این مدیر در جمع سرخ‌ها بود. او وعده داده بود که برانکو را نگه می‌دارد.

محمدحسن انصاری‌فرد

از شهریور ۹۸ تا روزهای پایانی اسفند ۹۸ مدیریت پرسپولیس برعهده محمدحسن انصاری‌فرد بود و در نهایت استعفا داد و علیه وزیر ورزش موضع‌گیری کرد. این مدیر فوتبالی با وعده‌های پول‌سازی و همچنین توافق با برانکو و دستیارانش و البته حفظ کالدرون پا به باشگاه گذاشت، اما درنهایت خبری از درآمدزایی نشد، توافقی با برانکو صورت نگرفت، کالدرون هم رفت و درنهایت یحیی گل‌محمدی را با هزینه‌ای هنگفت جذب کرد.

مهدی رسول‌پناه

بعد از کنار رفتن انصاری‌فرد، مهدی رسول‌پناه که با مدیر وقت درگیر بود و البته تحت‌عنوان دندانپزشک وزیر وارد هیات‌مدیره شده بود در اسفندماه ۹۸ سرپرست باشگاه شده و تا امروز هم کارش را ادامه داده است. فعلا هیچ‎اتفاقی چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی در کارنامه مدیریتی او دیده نشده و حضوری خنثی در پرسپولیس داشته است. هرچند می‌گویند نتوانسته به وعده پول‌رسانی عمل کند و تنها ۲میلیارد از عضو سابق هیات مدیره استقلال قرض کرده و موفق به بازپرداختش نشده است.

استقلال:

سیدرضا افتخاری

این مدیر که سابقه مدیریت در سازمان لیگ و فوتسال را داشت در مردادماه ۹۵ باشگاه استقلال را از بهرام افشارزاده تحویل گرفت تا قبل از حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش کارش را در استقلال آغاز کند و تا تیرماه ۹۷ همکاری‌اش را با آبی‌ها ادامه داد و درنهایت به بهانه بیماری از سمت خود استعفا داد. عدم توانایی در حفظ جباروف و تیام، نتایج ضعیف با منصوریان و همچنین حضور پیدا نکردن در دیدار سوپرجام مقابل پرسپولیس و البته بسته شدن یک پنجره نقل‌وانتقالاتی به‌خاطر بدهی به عادل شیحی از ضعف‌های مدیریتی او بود و البته توانست یک قهرمانی حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر کسب کند. قهرمانی لیگ، گرفتن حق پخش تلویزیونی و برگزاری دربی تهران در آلمان از وعده‌های افتخاری بود!

امیرحسین فتحی

رئیس اسبق کمیته انضباطی در تیرماه ۹۷ کارش را در استقلال به عنوان سرپرست آغاز کرد و در آذرماه همان سال حکم مدیرعاملی‌اش را از سلطانی‌فر دریافت کرد و یک سال بعد یعنی در آذرماه ۹۸ هم عطای کار در استقلال را به لقایش بخشید. فتحی هم نتوانست مدیر موفقی در استقلال باشد و علاوه بر شکست در پرونده سوپرجام که خیلی هم به هواداران تیمش وعده پیروزی در cas را داده بود، در حفظ بازیکنان خارجی مثل پاتوسی و ایسما ناموفق بود و البته از دست دادن استراماچونی در روزهایی که استقلال اوج گرفته بود از تیره‌ترین اتفاقات مدیریتی او در جمع آبی‌ها بود.

اسماعیل خلیل‌زاده

خلیل‌زاده بعد از جدایی ناگهانی فتحی و در روزهای پرالتهاب استقلالی‌ها قبول کرد که سکان باشگاه را در اختیار بگیرد. این مدیر در آذر ماه ۹۸ کارش را در استقلال آغاز کرد و در اسفندماه همان سال به کارش خاتمه داد. این عضو اقتصادی هیات‌مدیره با شعار حفظ آندره‌آ استراماچونی پا به عرصه مدیریت باشگاه گذاشت که البته توفیقی در این کار نداشت. درنهایت فرهاد مجیدی را به استقلال آورد و نتوانست روزهای خوبی را در این تیم سپری کند و در اسفندماه از سرپرستی باشگاه کنار کشید تا عضو هیات مدیره بماند.

علی فتح‌الله‌زاده

در اسفندماه ۹۸ و برای چهارمین بار علی فتح‌الله‌زاده مدیریت باشگاه را البته این بار به‌عنوان سرپرست برعهده گرفت و در کمتر از یک ماه و چند روز مانده به آغاز سال ۹۹ از سمتش استعفا کرد. او دلیل این کارش را ابتلا به ویروس کرونا و عدم توانایی جسمانی برای اداره استقلال عنوان کرد، اما برخی بر این باورند که مشکلات ریز و درشت مالی و همچنین موضع مجیدی علیه او باعث شد که او به بهانه بیماری کارش را در استقلال خاتمه دهد. او با هدف کسب ستاره سوم و پرداخت بدهی‌ها پای به استقلال گذاشت و خیلی زود عقب‌نشینی کرد!

احمد سعادتمند

این مدیر که سوابق مدیریتی ورزشی زیادی در کارنامه‌اش دیده می‌شود، مدیرعامل بانک سرمایه بوده و حالا مدتی است با نظر اعضای هیات‌مدیره کار خود را به‌عنوان مدیرعامل در استقلال آغاز کرده است. سعادتمند که پیش از این هم سابقه حضور در استقلال را داشته با هدف پول‌سازی و پرداخت بدهی‌های فراوان، پا به این باشگاه گذاشت و تلاش می‌کند تا پرونده‌های فراوان استقلال در فیفا را مختومه کند. باید دید می‌تواند عمر مدیریتی طولانی در استقلال داشته باشد یا او هم خیلی زود جایش را به نفر بعدی می‌دهد.

فرهیختگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن