بیش از 5600 گردشگر از تپه حسنلو نقده بازدید کردند


بیش از 5600 گردشگر از تپه حسنلو نقده بازدید کردند

مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده گفت: سال گذشته بیش از 5600 گردشگر از پایگاه ملی حسنلو نقده بازدید کردند.

حسن شیری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید ۵۶۵۲ ‌نفری گردشگران از مجموعه تپه حسنلو طی سال گذشته اظهار کرد: میزان بازدید از این مجموعه تاریخی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۲۷ درصد افزایش و همچنین این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، حدود ۱۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته تعداد گردشگران خارجی از تپه حسنلو نقده برابر با ۱۳۰ نفر بود.

مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده ادامه داد: برگزاری برنامه های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر این اثر در رسانه‌ها، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در این پایگاه، اسقرار راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی حسنلو در جاده‌های اصلی منتهی به آن و اقدامات مستمر حفاظتی و مرمتی از مهمترین دلایل جذب و افزایش گردشگر است.

وی همچنین ابراز امیداواری کرد که با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در ماه‌ها و سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

شیری تصریح کرد: این مجموعه بزرگترین شهر عصر آهن در خاورمیانه است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود ۸۰۰۰ سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: کشف جام زرین حسنلو در سال ۱۳۳۷ یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است و این اثر نفیس هم‌آکنون با ۹۵۰ گرم وزن و ۳۰۰۰ سال قدمت در موزه ملی ایران نگهداری می شود.

گفتنی است منطقه تاریخی حسنلو در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال ۱۳۴۴ به شماره ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در حال حاضر، جهت انجام فعالیت های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری آذربایجان غربی به شمار می رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه ارزشمند هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است