مجلس هیچ تصمیمی برای مبارزه با کرونا نگرفته است/ به جای فراکسیون امید یقه مجلس را بگیرید


مجلس هیچ تصمیمی برای مبارزه با کرونا نگرفته است/ به جای فراکسیون امید یقه مجلس را بگیرید

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه می توان در 30 روز باقی مانده از مجلس دهم تصمیمات خوبی برای مقابله با کرونا گرفت گفت: فعلا هیچ تصمیم جدی در این باره در مجلس گرفته نشده است.

عبدالکریم حسن زاده، عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آخرین اقدامات فراکسیون مطبوعش در جهت مقابله همه جانبه با ویروس کرونا گفت: باید برای اقدام عملی یقه کلیت مجلس را بگیرید که برنامه ای دارند یا نه، نه اینکه یقه فراکسیون امید را

وی با بیان اینکه مجلس تا حدود زیادی دچار وقفه طولانی شده و جلسات به آرامی در حال رونق گرفتن است افزود: در یک ماه باقی مانده از جلسات مجلس اگر مجلس بخواهد در این زمینه اقدام عملی بکند، زمان به اندازه کافی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر بعد از مجلس دهم به هر دلیل تصمیم عملی برای مقابله جدی با کرونا نگرفته باشیم مقصر هستیم، مقصریم چون حرف مقابله با کرونا را می زنیم، جلسات متعدد برگزار کردیم بنابراین می توان در 30 روز باقی مانده از مجلس دهم تصمیمات خوبی گرفت اما فعلا هیچ تصمیم جدی در این مجلس گرفته نشده است.

عضو فراکیسیون امید مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با طرح سه فورریتی تعطیلی کامل کشور در یک ماه عنوان کرد: هیئت رئیسه ناجوانمردانه این سه فوریتی را از دستور خارج کرد، براساس آیین نامه داخلی مجلس در طرح های فوریتی اخطار قانون اساسی نداریم اما با اخطار قانونی اساسی این طرح سه فوریتی را از دستور کار خارج کردند.

حضور وزاری بهداشت و کشور در مجلس بدون هیچ پرسش و پاسخی و راهکار بود

حسین زاده با اشاره به حضور وزاری بهداشت و کشور در جلسه علنی هفته گذشته مجلس گفت: فقط یک جلسه دورهمی در صحن برگزار شد، دو وزیر گزارش دادند و 5 نماینده هم صحبت کردند، هیچ پرسش و پاسخی در آن جلسه رد و بدل نشد و هیچ گونه راهکار اجرایی هم ارائه نشد.

نماینده مردم نقده و اشنویه گفت: بزرگترین اقدامی که در شرایط کنونی برای کنترل ویروس کرونا می توان انجام داد زمان خریدن از ویروس است. نه واکسن برای پیش گیری داریم و نه دارو برای درمان پس باید از ویروس زمان بخریم و با تعطیلی حداکثری در جامعه اقدام کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر کشور را تعطیل کرده و هزینه آن را پرداخت کنیم، آمار مبتلایان را کنترل کرده، از مرگ و میر جلوی گیری می کنیم و فرصت احیا به کادر درمانی خواهیم داد.

حسین زاده با بیان اینکه نمی خواهم کرونا هراسی و بزرگ نمایی کنم، ادامه داد: واقعیت این است که در حال حاضر به صورت کاملا بدون زره و سپر در مقابل این ویروس قرار گرفتیم اما بزرگترین شانس کشور قرار گرفتن در تعطیلی اجباری 15 روزه عید بود که اگر نبود فاجعه رخ می داد.

تصمیم گیری در مجلس کار سختی است

این نماینده مجلس درباره پیشنهاد یا هرگونه اقدام فراکسیون امید برای مقابله با کرونا عنوان کرد: ما به دنبال این بودیم که در جلسه آینده مجلس به شیوه دیگری طرح تعطیلی را ارائه کنیم اما شاید بهترین اقدام از سوی مردم و رسانه ها باشد که این مسئله را از دولت مطالبه کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه اقتصادی این اقدام بسیار بالاست تصریح کرد: حقیقت این است که این هزینه از جان و سلامت مردم بالاتر نیست. دولت از محل یک میلیارد یورویی که اذن رهبری را دارد برای تامین مالی این اقدام استفاده کند، ضمن اینکه دو محل درآمدی دیگر یکی یارانه های سوخت که می توانستیم به مدت یک ماه بنزین یارانه ای را حذف کرده و سوخت را با قیمت 3 هزار تومان عرضه کنیم که از این محل 75 هزار میلیارد تومان ذخیره مالی به وجود می آمد و دوم از محل مالیات بر مسکن خالی و خودروهای لوکس که حدود 25 هزار میلیارد تومان منابع درآمدی ذخیره می کرد امکان تامین بار مالی این اقدام وجود دارد.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در پاسخ به اینکه مجلس دارای ابزار قانونی است و بهتر از رسانه ها و مردم می تواند برای اقدامات عملی ورود کند، گفت: ابزار قانونی در اختیار ما هست اما مجلس 290 نماینده دارد و دولت 18 وزیر دارد تصمیم گیری در دولت راحتر از تصمیم گیری در مجلس است.

انتهای پیام/ک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه