مردم خدمتگزاران خود را در تامین سلامت عموم یاری کنند


مردم خدمتگزاران خود را در تامین سلامت عموم یاری کنند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: غلبه بر کرونا نیازمند مشارکت همگانی و تلاش ما حفظ آرامش و تامین سلامت افراد جامعه است که در این راه مردم نیز باید کمک حال خدمتگزاران خود باشند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: استان زنجان در زمینه غربالگری کرونا و همچنین اجرای طرح پایلوت نمونه گیری از بیماران سرپایی بسیار خوب عمل کرده و از اجرای این طرح‌ها نتایج مثبتی نیز حاصل شده است.

وی یادآورشد: در این استان مرحله دوم طرح غربالگری آغاز شده است و در نمونه گیری کرونا از بیماران سرپایی مشخص شد برخی از افراد ناقل، از بیماری خود اطلاع نداشتند که با اجرای این طرح قرنطینه شده اند.
مقام عالی دولت در استان با قدردانی از برخی صنوف که در زمره کم خطرها قرار دارند و می‌توانستند مغازه‌ها را باز کنند ولی به خاطر سلامتی خود و مردم این کار را نکردند تأکید کرد: ما میدانیم که برخی از اصناف به دلیل وضعیت حاکم ناشی از شیوع بیماری کرونا خسارت دیده‌اند ولی این را هم بدانیم که برای شکست کرونا نیازمند مشارکت همگانی هستیم و اصناف عزیز و منصف ما نیز باید با خادمان سلامت و زحمتکشان مقابله با کرونا همکاری کنند.

در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان، استاندار زنجان همچنین از فرمانداران خواست اعمال محدویت‌های تردد را همچنان سفت و سخت و با قوت ادامه دهند.

حقیقی با اشاره به بازگشایی برخی واحدهای تولیدی که کم خطر هستند از کمیته نظارت و بهداشت ستاد مقابله با کرونا خواست به دقت نحوه فعالیت این واحدها را رصد کنند تا مراقبت‌های بهداشتی لازم در این واحدها صورت گیرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟