ممانعت از خروج غیرقانونی 2 هزار و 36 نفر از گمرک بازرگان در سال گذشته


ممانعت از خروج غیرقانونی 2 هزار و 36 نفر از گمرک بازرگان در سال گذشته

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان گفت: طی سال گذشته، 2 هزار و 36 نفر شامل اتباع ایرانی و خارجی که قصد خروج غیرقانونی از گمرک بین بار کامیون‌های ترانزیت را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.  

صادق نامدار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه بازرگان به تجهیزات مدرن کنترلی مجهز شده و همین امر، شناسایی خروج غیرقانونی از مرز را تسریع بخشیده‌است، اظهار داشت: بیشتر دستگیرشدگان در این مرز از اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش بودند.

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۷۳ هزار و ۱۹۷ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال نیز در بازرگان کشف و ضبط و برای آنها ۷۵۴ پرونده تخلف در این خصوص تشکیل شد.

وی از کشف ۱۰ هزار و ۴۷۵ ثوب البسه قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۹میلیون ریال در مرز بازرگان طی سال ۱۳۹۸ خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۵۶ هزار و ۸۲۷ قطعه لوازم یدکی نیز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج