3500 هکتار اراضی مرتعی البرز کپه کاری و بذرپاشی شد


3500 هکتار اراضی مرتعی البرز کپه کاری و بذرپاشی شد

کرج - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت:‌ سه هزارو 500 هکتار از اراضی مرتعی استان با هدف تقویت پوشش گیاهی کپه کاری و بذرپاشی شد.

مهدی فتحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این اقدامات در محدوده آبخیز ارنگه، آزادبر و کندر کرج، تالیان کردان و ‌سرهه ساوجبلاغ، حسنجون و اورازان، مهران و جوستان، خچیره و لمبران و ناریان و دهدر طالقان طی سال گذشته انجام شده است .

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت مدیریت چرا در سطح ۲۳۰ هزار هکتار از مراتع کرج،‌ طالقان و ساوجبلاغ اجرا شده ضمن اینکه نظارت کارگاهی بر اجرای پروژه ها در سطح ۲۳۲ هزار و ۸۵۰ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سطح ۴۵ هزار هکتار از طرح های مرتعداری نیز نظارت کارگاهی شده، گفت: اجرای ۱۰۰ هکتار نهالکاری در بیابان های نظرآباد و اشتهارد، ۱۳۰۰ هکتار عملیات آبیاری، مراقبت نهالکاری و بوته کاری در بیابان های نظرآباد و اشتهارد و سه هزار هکتار عملیات مدیریت چرا در این ۲ شهرستان به اجرا درآمده است.

فتحی، اجرای ۱۳ هزار هکتار عملیات حفاظت و قرق در اراضی نظرآباد و اشتهارد را از دیگر اقدامات در بخش بیابان برشمرد و بیان داشت: همچنین در بخش جنگل اقداماتی همچون اجرای پروژه آبیاری و مراقبت از جنگل کاری به مساحت ٩٥ هکتار در شهرستانهای کرج و طالقان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.

وی اجرای پروژه جنگل کاری واریان شهرستان کرج به مساحت ٨٠ هکتار و اجرای پروژه تولید یک میلیون اصله نهال جنگلی در نهالستان بزرگ کرج و توسعه جنگل با بذر در مناطق خچیره، خودکاوند و وشته شهرستان طالقان به مساحت ٢٤٠ هکتار را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از دیگر این اقدامات برشمرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: نگهداری از نهال های تولیدی به میزان ٦٣٥ هزار اصله در نهالستان بزرگ کرج و اجرای پروژه نگهداری از جنگل کاری سنواتی منطقه آدران- دره سر و سیجان شهرستان کرج به مساحت ٥٢٤ هکتار از محل اعتبارات دامنه جنوبی البرز از دیگر اقدامات سال گذشته در بخش جنگل است.

وی اجرای پروژه توسعه جنگل با نهال منطقه لمبران شهرستان طالقان به مساحت ٦٥ هکتار از محل اعتبارات طرح صیانت و اجرای پروژه نگهداری از جنگلکاری زیدشت و لمبران شهرستان طالقان به مساحت ٩٠ هکتار از محل اعتبارات طرح صیان و عملیات جنگل کاری به مساحت ٣١٢ هکتار در شهرستان های کرج و طالقان در مراسم نهالکاری همگانی پویش سبز را از دیگر این اقدامات عنوان کرد.

استان البرز دارای ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است که ۳۷۰ هزار هکتار آن اراضی مرتعی، ۱۵ هزار هکتار جنگلی و ۴۵ هزار هکتار اراضی بیابانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا