نئاندرتال‌ها از قدرت درک اعداد برخوردار بودند


دسته‌های الیاف با استفاده از یک پیچش «s» شکل در جهت خلاف حرکت عقربه‌های ساعت و سپس پیچش «z» شکل سه رشته در جهت حرکت عقربه‌های ساعت به ریسمانی به دوام تبدیل شده یودند.

"نئاندرتال‌ها" از قدرت درک اعداد برخوردار بودند
با توجه به شواهد کشف‌شده اخیر، «نئاندرتال‌ها» نخستین طناب جهان را ۵۰ هزار سال پیش می‌ساختند. شواهد این تحقیق در منطقه‌ای واقع در جنوب شرقی فرانسه، جایی که حدود ۹۰ هزار الی ۴۲ هزار سال پیش محل زندگی «نئاندرتال‌ها» محسوب می‌شد، کشف شدند. پیش از این قدیمی‌ترین شواهد مربوط به ریسمان، آثار کشف شده متعلق به ۱۹ هزار سال پیش بود.

در بخشی از مقاله‌ای که محققان درباره این اکتشاف در ژورنال «ساینتیفیک ریپورتس» منتشر کرده‌اند، آمده است: «این فرضیه که «نئاندرتال‌ها» از لحاظ شناختی و ادراکی فاصله بسیاری نسبت به انسان‌های امروزی داشته‌اند با گذشت زمان به مسئله‌ای غیرقابل دفاع تبدیل می‌شود.»

یکی از باستان‌شناسان حاضر در این تحقیق در گفتگو با نشریه نیویورک‌تایمز بیان کرد: «ما ابزار مختلفی در کنار استخوان‌های گوزن شمالی در زمین‌های محل سکونت «نئاندرتال‌ها» کشف کردیم که بر روی یکی از این ابزار‌ها بقایای الیاف گیاهی که در هم تنیده شده بود نیز کشف شد.»

کارشناسان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که ممکن است این رشته‌ها برای ساخت لوازم سودمندی همچون کیف و تور مورد استفاده قرار گرفته باشند.

بررسی میکروسکوپی این اثر سفید رنگ کشف‌شده نشان داد این ریسمان سه لایه از جنس لایه داخلی پوست درخت ساخته شده است.

پیشتر هم در جریان کاوش در همین منطق شواهد دیگری از تکه‌های رسیمان کشف شده بود، اما همیشه این فرضیه طرح شده بود که این آثار بخش‌هایی از الیاف امروزی لباس باستان‌شناسان هستند که در این منطقه باقی‌مانده‎‌اند.

دسته‌های الیاف با استفاده از یک پیچش «s» شکل در جهت خلاف حرکت عقربه‌های ساعت و سپس پیچش «z» شکل سه رشته در جهت حرکت عقربه‌های ساعت به ریسمانی به دوام تبدیل شده یودند.

نکته‌ای که این یافته را مهم جلوه می‌دهد آن است که با توجه به این تکه ریسمان کشف‌شده می‌توان دریافت «نئاندترال‌ها» از قدرت درک اعداد برخوردار بودند.

«بروس هاردی» یکی از باستان‌شناسان حاضر در این تحقیق در گفتگو با «ان بی سی» بیان کرد: «این تنها قطعه‌ای از پازلی است که نشان می‌دهد «نئاندرتال‌ها» خیلی با ما تفاوت نداشته‌اند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی