سرنگونی دو پهپاد ترکیه در لیبی


سرنگونی دو پهپاد ترکیه در لیبی

گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» از سرنگونی دو پهپاد ترکیه در غرب لیبی خبر داد.

سرنگونی دو پهپاد ترکیه در لیبی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" روز جمعه در بیانیه ای اعلام کردند، پدافند هوایی این کشور دو فروند پهپاد ترکیه‌ای را نزدیک ترهونه و العزیزیه در غرب لیبی سرنگون کرد.
شاخه اطلاعات نظامی ارتش لیبی اعلام کرد: پدافند هوایی نیرو‌های مسلح لیبی یک فروند پهپاد ترکیه‌ای را که تلاش می‌کرد شهر ترهونه را هدف قرار دهد، رهگیری و سرنگون کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است، سکو‌های پدافند هوایی در محور‌های طرابلس، پایتخت لیبی نیز پهپاد ترکیه‌ای را که قصد داشت محل تجمع ارتش ملی را در منطقه ورشفانه در العزیزیه گلوله باران کند، سرنگون کردند.
انهدام پهپاد ترکیه‌ای در حالی صورت گرفت که پارلمان ترکیه بر اساس لایحه پیشنهادی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور این کشور به دولت ترکیه اجازه داد، تا نیرو‌های نظامی به لیبی اعزام کند.
ترکیه اخیرا به صورت جدی وارد پرونده لیبی شده و رسما از دولت فائز السراج در مقابل خلیفه حفتر حمایت می‌کند.
ترکیه اخیرا دو تفاهم‌نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرز‌های دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد تا بتواند منابع انرژی در دریای مدیترانه را اکتشاف و استخراج کند؛ این اقدام، باعث ناراحتی مصر، یونان، قبرس و ژنرال خلیفه حفتر شده است.
گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" که مورد حمایت عربستان، مصر، امارات و برخی کشور‌های غربی است، طی چند ماه اخیر به سمت شمال این کشور پیشروی کرده است. حفتر چهارم آوریل سال جاری میلادی به نظامیان تحت امر خود فرمان داد به طرابلس پایتخت لیبی، حمله کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت