تغییر قوانین جدید به جلسه شورای عالی بورس موکول شد


تغییر قوانین جدید به جلسه شورای عالی بورس موکول شد

ایران اکونومیست- عضو شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار از موکول شدن تصویب و اعمال قوانین جدید معاملات که با حواشی زیادی همراه بوده، به جلسه روز شنبه شورای عالی بورس که ریاست آن بر عهده فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی است، خبر داد.

تغییر قوانین جدید به جلسه شورای عالی بورس موکول شد

در پی مخالفت‌ها و اعتراضات گسترده کارشناسان، سهامداران و اهالی بازار سرمایه به تصمیمات جدید سازمان بورس در خصوص قوانین مرتبط با معاملات در بازارهای بورس و فرابورس، سید روح‌اله حسینی مقدم، عضو شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از منوط شدن تصویب و اعمال این تغییرات به جلسه روز شنبه شورای عالی بورس که ریاست آن بر عهده فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی است، خبر داد.

این عضو شورای‌عالی بورس اعلام کرده است: وضع قوانین باید کارا و اثربخش باشد. کارشناسان زیادی از رشد شتابان سهام برخی از شرکت‌ها که پتانسیل سودآوری ندارند، ابراز نگرانی می‌کنند و همه علاقه‌مندند با اقبال سرمایه‌گذاران و جریان نقدینگی به سمت بورس، بازار سرمایه عمق بیشتری پیدا کند و به کمک تولید و اقتصاد ملی بیاید.

از وزیر محترم اقتصاد درخواست کردم در جلسه شورای عالی بورس، مصوبات اخیر سازمان(بورس)، بررسی شود که مورد موافقت ایشان قرار گرفت. موضوع در جلسه روز شنبه شورای عالی بورس تصمیم‌گیری خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: شامگاه چهارشنبه گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور ابلاغیه‌ای از تغییر دوباره در مقررات مربوط به دادوستد سهام در بازار سرمایه خبر داد؛ که این تغییرات با واکنش و انتقادات گسترده کارشناسان و معامله‌گران بازار سهام مواجه شد.

این در حالی است که به باور کارشناسان اگر تصویب و ابلاغ قوانین یک‌شبه و نادرست ادامه‌دار باشد، رفته رفته شاهد فروپاشی بازار سرمایه خواهیم بود.

تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید