سرنگونی یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز سعودی


سرنگونی یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز سعودی

یگان پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی را در استان صعده سرنگون کرد.

سرنگونی یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز سعودیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ تلویزیونی العالم روز شنبه گزارش داد، در حالی که ائتلاف متجاوز سعودی به نقض آتش بس در بیشتر استان‌های یمن ادامه می‌دهد، سامانه پدافند هوایی نیرو‌های یمنی یک فروند پهپاد جاسوسی وابسته به این ائتلاف را هنگام اجرای ماموریت خصمانه در حریم هوایی منطقه مرزی "رازح" در استان صعده سرنگون کرد.
این اقدام با حملات شدید توپخانه‌ای نیرو‌های متجاوز علیه محله‌های مسکونی منطقه رازح همزمان شد.
از سوی دیگر، مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی خیابان الخمسین، منطقه حیس، شهر تحت محاصره الدریهمی و منطقه کیلومتر ۱۶ را در استان الحدیده در غرب یمن گلوله باران کردند.
"یحیی السریع"، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز در توییتر اعلام کرد، نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز جمعه به ۳ استان "البیضاء"، "مأرب" و "تعز" یمن حمله کرده، اما با سد محکم یمنی‌ها مواجه شدند.
حملات ائتلاف سعودی به یمن در حالی ادامه دارد که این ائتلاف بامداد پنجشنبه مدعی برقراری آتش بس دو هفته‌ای در یمن شده بود.
عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.
تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.
رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل