معیشت رانندگان زنجانی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است


معیشت رانندگان زنجانی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: یکی از بخش‌های متضرر شده در بحران کرونا معیشت رانندگان اتوبوس‌های بین شهری است که به صورت سرویس فعالیت داشتند و این تنها منبع درآمد آنان بود.

عبدالحسین علی اکبری شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: شیوع بیماری کرونا موجب شده این صنف از فعالان نیز مشکلات معیشتی داشته باشند و حتی در پایانه های مسافر نیز گلایه های خود را مطرح کرده اند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا در سطح ملی بحث هایی در خصوص اعطای بسته های حمایتی از سوی دولت به اقشار مختلف مطرح شده و با توجه به شنیده ها مبلغی حدود یک هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش حمل و نقل در راستای کاهش مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی شده که در صورت نهایی شدن ابلاغ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: طبق رایزنی ها و با توجه به غیرفعال بودن مجتمع های خدماتی در ایام کرونایی احتمال دارد هزینه پرداختی انرژی مصرفی آنها از قبیل آب، برق و گاز بخشیده شده و علاوه بر آن مسائل مالیاتی و موضوعات دیگر نیز در حال بررسی است که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.

علی اکبری افزود: علاوه بر آن اعطای تسهیلاتی برای رانندگان و شرکتهای حمل و نقل با بهره پایین نیز عملیاتی خواهد شد که در صورت قطعیت یافتن این موضوع مهم نیز آگاهی بخشی لازم به گروه‌های هدف یاد شده انجام خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در ارتباط با ترددهای ثبت شده نیز گفت: طی بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۱ فروردین امسال ترددهای ورودی و خروجی توسط ۱۸ دستگاه تردد شمار هوشمند ۲۴ساعته یک میلیون و ۱۴۰ هزار دستگاه خودرود ثبت شد در صورتی که طی مدت مشابه سال گذشته این رقم ۲.۵ میلیون وسیله نقلیه بود که کاهش ۶۵ درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: آمار جابجایی مسافران با حمل و نقل ناوگان عمومی در بازه زمانی یاد شده نیز ۲۵ هزار نفر و طی مدت مشابه سال گذشته ۹۲ هزار نفر بود که کاهش ۷۳ درصدی را نشان می دهد و در مجموع می توان گفت آمارهای یادشده از ملموس بودن اقدامات و محدودیت ها حکایت دارد.

این مسؤول ادامه داد: همواره بیشترین آمار تردد در بین محورهای استان زنجان به ترتیب مربوط به آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز و کم‌ترین آمار تردد هم از محور زنجان - دندی گزارش شده است.

علی‌اکبری با اشاره به غیرقانونی بودن فعالیت خودروهای شخصی‌ها در ترددهای درون و برون شهری افزود: هر چند هماهنگی‌هایی با نیروی انتظامی برای کنترل این خودروها انجام شد، اما برای پیشگیری از بروز این مشکل مردم باید مشارکت کرده و برای ترددها از ناوگان قانونمند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل طیف وسیعی از رانندگان با این اداره کل همکاری می کنند، اضافه کرد: در زمان حاضر ۹ هزار راننده به صورت حرفه ای نزدیک به ۱۲۰ شرکت حمل و نقل نیز در این استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با تشریح اقدامات دیگر در بحث بیماری کرونا ادامه داد: طبق مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا، حضور یک سوم پرسنل در اداره کل، ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و محل کار، تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی خودروها و انجمن های صنفی همچنین در اختیار قرار دادن اقلام حفاظتی اجرا شده است.

وی، تمدید کارت هوشمند رانندگان تا اواخر اردیبهشت، تمدید فعالیت شرکت های حمل و نقل، تمدید پروانه فعالیت مجتمع های خدماتی توزیع بسته های بهداشتی کرونا میان رانندگان حرفه ای توسط شرکت های حمل و نقل، ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل، کاهش ساعات کار شرکت‌های حمل و نقل را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش ذکر کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با کارهای انجام گرفته تمامی مجتمع های خدماتی ضد عفونی شده از طرفی با همکاری ستاد نمایندگان سازمان های مختلف نظارت بر غذاخوری های مجتمع ها برای تعطیل ماندن آنها انجام گرفته است.

این استان ۴۰ شرکت مسافربری با ۱۵۷ دستگاه اتوبوس و ۴۶۹ دستگاه سواری برای ارئه خدمات جاده ای دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت