حیف است «پایتخت» با گسستگی به پایان برسد/ «پایتخت» برگ برنده تلویزیون برای کشاندن مخاطب است!


حیف است «پایتخت» با گسستگی به پایان برسد/ «پایتخت» برگ برنده تلویزیون برای کشاندن مخاطب است!

سعید جلالی، فیلمنامه نویس، با اشاره به فیلمنامه سریال «پایتخت» گفت: سریال «پایتخت» پتانسیلی دارد که می تواند سال‌ها ادامه داشته باشد اما با توجه به فیلمنامه پراکنده این فصل، به نظر می‌رسد سریال رو به پایان است.

سعید جلالی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به نقاط ضعف و قوت سریال «پایتخت 6» که این روزها حواشی بسیاری ایجاد کرده است، گفت: بی انصافی است اگر یک خسته نباشید جانانه به تمام عوامل این سریال نگوییم که باوجود مشکلات و شیوع ویروس کرونا کار کردند و باعث شدند لبخند روی لب‌های مردم بیاید. اما به طور کلی «پایتخت 6» نسبت به فصول قبل که بسیار موفق عمل کرده بود، اُفت چشمگیری داشت. ایرادات مشهودی هم در فیلمنامه هم به لحاظ فنی وجود داشت.

او ادامه داد: در فصول قبلی موقعیت‌های جذاب و نصفه و نیمه‌ای وجود داشت که باعث می‌شد مخاطب آن را دنبال کند اما در این فصل این موقعیت‌ها به ندرت وجود داشت و حتی یک نیم خطی هم نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. در واقع می‌توان گفت سریال «پایتخت» در این فصل، از پتانسیلی که داشت استفاده نکرده بود.

جلالی با اشاره به اینکه بازگشت بهبود می‌توانست قصه ای جذاب را رقم بزند، گفت: در این فصل از روابط بین اشخاص به خوبی استفاده نشده بود. برای مثال بازگشت بهبود به خودی خود می‌توانست موقعیتی بسیار جذاب و کمدی را رقم بزند که اینطور نشد حتی تاجایی که بود و نبود آن تفاوتی در داستان ایجاد نکرد.

نویسنده سریال «عاشقانه» در انتقاد به شخصیت‌های پایتخت در فصل ششم گفت: متاسفانه شخصیت‌ها در این فصل ایرانی بودن و شخصیت ناب خود را از دست دادند و بسیار مدرن و امروزی شده بودند در حالی که آنچه باعث می‌شد «پایتخت» برای مردم جذاب باشد همین سادگی و یکدلی شخصیت‌ها بود. آدم‌هایی که حتی اگر دروغ می گفتند سریع از دل هم در می آوردند و از یگدیگر پشتیبانی می کردند اما در این فصل انگار یک سری آدم های غریبه با هم زندگی می کردند که نه تنها جذابیت نداشت بلکه توی ذوق هم می زد.

جلالی افزود: با این دست فرمونی که در «پایتخت6» دیدیم انگار به پایان آن نزدیک می شویم که ای کاش این اتفاق نمی‌افتد. «پایتخت» برگ برنده تلویزیون است و می‌تواند مدت‌ها با مردم باشد اما متاسفانه با این سبک نمی‌تواند خیلی ادامه دهد درحالی که حیف است با گسستگی به پایان برسد.

این نویسنده درباره پایان بندی این سریال گفت: در فصل های قبلی یک خط داستانی وجود داشت باید به انتها می‌رسید و مردم مشتاقانه دنبال می‌کردند اما در این فصل این خط اصلی وجود نداشت. در واقع فیلمنامه رها و با با داستان های پراکنده بود که چیزی ندارد تمام شود.

سعید جلالی در پایان گفت: نباید نادیده گرفت فوت خشایار الوند شوک بزرگی به تیم «پایتخت» وارد کرد و باعث شد طنازی و شوخی‌های جذاب شخصیت‌ها کمتر شود اما با تمام این حال «پایتخت» سریالی است که می تواند ادامه داشته باشد و هر فصل جذاب تر از فصل قبلی باشد.

حیف است «پایتخت» با گسستگی به پایان برسد/ «پایتخت» برگ برنده تلویزیون برای کشاندن مخاطب است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟