پاسخ پزشک انگلیسی به نظریه ارتباط کرونا و اینترنت نسل پنج


پاسخ پزشک انگلیسی به نظریه ارتباط کرونا و اینترنت نسل پنج

لندن – ایرنا – پس از سوزاندن دو دکل مخابراتی در انگلیس به دلیل شیوع نظریه مجعول ارتباط کرونا و اینترنت پر سرعت نسل پنجم، یک پزشک انگلیسی در رد این نظریه تصریح کرد که انتقال ویروس از طریق امواج اینترنت غیر ممکن است.

دکتر «گرو بایاردا» پزشک سازمان بهداشت ملی انگلیس در گفت وگو با نشریه دیلی‌میرور در پاسخ به این پرسش که آیا امواج اینترنت نسل پنج سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس کرونا تضعیف می‌کند افزود: امواج اینترنت نسل پنج از فرکانس بسیار پایینی برخوردار هستند که هیچ تاثیر ظاهری بر بدن انسان ندارند.

به گفته او طول موج دستگاه مایکروفر قوی تر از اینترنت نسل پنج است، با این حال هر دو موج به لحاظ علمی از فرکانس ایمنی برخوردار هستند.

این پزشک انگلیسی عنوان کرد که طول موج اینترنت نسل ۵ شبیه به امواج آنتن تلویزیون‌های قدیمی است و لذا طرح این ادعا که امواج اینترنت، فرد را دربرابر کرونا ناتوان می‌کند مانند این است که ادعا شود امواج تلویزیون باعث همه گیری کرونا می‌شود.

بایاردا در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس کرونا می‌تواند سوار بر امواج اینترنت نسل پنج وارد بدن انسان ‌شود هم گفت:‌ کرونا تنها از طریق گیرنده‌های مشخصی مانند چشم، بینی و دهان می‌تواند داخل بدن شود.

وی افزود، تمام ویروس‌ها از جمله کووید۱۹ اگر میزبانی پیدا نکنند در فاصله زمانی نسبتا کوتاهی از بین می‌روند. لذا امکان انتقال آنها از طریق امواج اینترنت، فارغ از در نظر گرفتن موانعی مانند در و دیوار امکان پذیر نیست.

این پزشک انگلیسی عنوان کرد که ویروس کرونا به تنهایی امکان انتقال ندارد و عموما از طریق انتقال فردی شایع می‌شود. به همین خاطر است که توصیه شده افراد فاصله ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود؛ بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت فاصله ایمنی، قرنطینه خانگی و شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه است.

هجوم نظریه هایی که همه گیری کووید ۱۹ را به اینترنت نسل پنج ربط می دهد، هفته گذشته به سوزاندن دو برج مخابراتی در نزدیکی دو شهر لیورپول و بیرمنگام انگلیس و همچنین تهدیدهایی علیه مهندسان منجر شده است.

شبکه‌های اجتماعی تحت فشار زیادی قرار دارند تا با نظریه‌هایی که بدون سند و مدرک به ارتباط بین این دو اشاره می‌کند مقابله و یوتیوب هم تمام ویدیوهایی که اینترنت نسل پنج را عامل گسترش کرونا معرفی می‌کند حذف و ممنوع کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس