استرداد 100 میلیارد تومان بلیت قطار تاکنون/محاسبه خسارات وارده کرونایی


به غیر از مبلغی که حدود 100 میلیارد تومان بابت استرداد بلیت شرکت‌ها متضرر شده‌اند، خساراتی به آن‌ها بابت نخریدن بلیت قطار وارد شده و بنابراین در ستاد مقابله با کرونا این موضوع نیز در نظر گرفته می‌شود تا ضمن تقویت بخش‌های مختلف از رکود در این حوزه جلوگیری شود و چرخ کارخانجات و صنایع مرتبط بچرخد.

استرداد 100 میلیارد تومان بلیت قطار تاکنون/محاسبه خسارات وارده کرونایی

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: روزها و هفته‌های گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بهای بلیت قطاری که مردم آن را استرداد کردند، به حسابشان واریز شده است و در حال محاسبه و ارزیابی خسارات وارده به حوزه حمل و نقل ریلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و توقف قطارها هستیم که به زودی آن را اعلام می‌کنیم.

سعید رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمار بلیت‌هایی که تاکنون مسترد کرده‌ایم و بهای آن را شرکت‌های حمل و نقل ریلی به مردم داده‌اند، مشخص است و تاکنون می‌توان گفت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به مردم پرداخت شده است اما خسارت‌هایی که به حوزه حمل و نقل ریلی وارد شده فقط مربوط به استرداد بلیت‌ها نیست و محدود به دیروز و امروز هم نخواهد بود. بنابراین مطالعاتی در حال انجام است و به زودی اعداد و ارقام دقیقی در محاسبات و ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص خواهد شد.

وی افزود: به غیر از مبلغی که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بابت استرداد بلیت شرکت‌ها متضرر شده‌اند، خساراتی به آن‌ها بابت نخریدن بلیت قطار وارد شده و بنابراین در ستاد مقابله با کرونا این موضوع نیز در نظر گرفته می‌شود تا ضمن تقویت بخش‌های مختلف از رکود در این حوزه جلوگیری شود و چرخ کارخانجات و صنایع مرتبط بچرخد.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه ممکن است شیوع ویروس کرونا تا ماه‌های آینده نیز آثار خود را روی بخش‌های مختلف بگذارد، گفت: تاکنون اعتباری به حوزه حمل و نقل ریلی از سوی ستاد مقابله با کرونا پرداخت نشده است اما به زودی این اتفاق می‌افتد و اعتبارات لازم به آنها پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه صرفا نگاه اقتصادی ندارد و به منابع انسانی توجه ویژه‌ای می‌کنیم چرا که اتفاقاتی مانند ویروس کرونا گذراست و نیروی انسانی سال‌های سال با ما کار کرده و نمی‌توانیم آن را تعدیل کنیم. از همه شرکت‌های همکار غیردولتی خواهش کرده‌ایم تا نیروی انسانی خود را تعدیل نکنند و دولت نیز کمک خود را مشروط به این مسئله کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا