مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود 20 هزار هکتار رسید


مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود 20 هزار هکتار رسید

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 19 هزار و 770 هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام‌حیدر زورقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت هزار و ۳۸۲ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۱۲ هزار و ۳۸۸ هکتار علیه پوره سمپاشی شده است.

وی افزود: شهرستان های سرباز با ۶ هزار و ۱۱۰ هکتار، قصرقند با پنج هزار و ۴۳۶ هکتار، نیکشهر با هزار و ۶۶۰ هکتار و چابهار با هزار و ۳۸۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۲ شهرستان جنوبی استان توسط ۴۴ تیم دیده‌بانی و ۳۰ تیم مقابله در حال انجام است.

زورقی بیان کرد: با وجود شیوع ویروس خطرناک کرونا و بارندگی‌های سیل آسا، دست اندرکاران بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی، عملیات رصد و مبارزه شبانه روزی با این آفت بین المللی را با ۲۱ دستگاه سمپاش ulv پشت وانتی و دستی و ۳۰۰دستگاه انواع سمپاش دیگر در استان همچنان ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به این استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.
به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج