مراحل کفن و غسل متوفیان مبتلا به کرونا در کرمانشاه انجام می‌شود


مراحل کفن و غسل متوفیان مبتلا به کرونا در کرمانشاه انجام می‌شود

کرماشاه- ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همه مراحل مربوط به کفن و غسل دادن اجساد متوفیان مبتلا به ویروس کرونا در استان در آرامستان شهر کرمانشاه انجام می‌شود.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه کفن و دفن متوفیان براثر کرونا به ۲ شیوه غسل و تیمم انجام می شود، افزود: در استان کرمانشاه کفن متوفیان به صورت تیمم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس فتوای رهبر معظم انقلاب از تیمم برای متوفیان استفاده می کردیم و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد، گفت: اکنون همه متوفیان در آرامستان کرمانشاه کفن و تغسیل داده و برای خاکسپاری به محل سکونت متوفیان انتقال داده می شود.

وی با بیان اینکه سیستم فاضلاب آرامستان کرمانشاه جدا شده و فضای ایزوله و جدا برای تغسیل اجساد متوفیان مبتلا به کرونا اختصاص یافته است، اظهار داشت: غسل دادن به صورت کامل در آرامستان کرمانشاه انجام می شود و مشکلی هم نداریم.

وی در مورد اجساد متوفیان شهرستان های استان کرمانشاه نیز گفت: باتوجه به اینکه اکثر متوفیان در بیمارستان های گلستان و فارابی شهر کرمانشاه فوت می کنند از این رو پس از فوت با لحاظ کردن مسایل بهداشتی و نظارت همکاران دانشگاه علوم پزشکی اجساد در بیمارستان ضدعفونی و پس از گذاشتن در کاور به وسیله آمبولانس به آرامستان کرمانشاه منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان کرمانشاه بالا نیست، گفت: اگر جسدی هم از شهرستان ها به کرمانشاه منتقل شود در آرامستان کرمانشاه مراحل کفن انجام و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برای خاکسپاری به شهرستان محل سکونت منتقل می شود.

وی با بیان اینکه از ثانیه اول در کنار خانواده متوفی هستیم، گفت: تمام مراحل پس از فوت بیمار کرونایی تا خاکسپاری زیرنظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

وی در مورد اینکه اگر فرد مبتلا به کرونا در استان دیگری فوت کند نیز گفت: پس از انتقال جسد فرد متوفی به کرمانشاه همه مراحل کفن در آرمستان کرمانشاه انجام و برای خاکسپاری به محل سکونت اعزام می شود.
جسد ضدعفونی می شود
سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در ارتباط با چگونگی غسل دادن اجساد متوفیان مبتلا به کرونا نیز گفت: جسد در بیمارستان ضدعفونی می شود و سپس در کاور گذاشته می شود.

شکیبا افزود: پس از انتقال جسد به آرامستان و غسل دادن آن به صورت تیمم، آماده خاکسپاری می شود.

او در مورد استفاده از آهک نیز گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت برای متوفیان قبری به عمق ۲ متر کنده می شود و کف قبر را با وایتکس یا آهک ضدعفونی می کنیم و به هیچ وجه آهک بر روی جسد ریخته نمی شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟