هشدار سیل؛ ضرورت خودداری از سفر غیرضرور به بخش‌های قم


هشدار سیل؛ ضرورت خودداری از سفر غیرضرور به بخش‌های قم

قم – ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به بارش های شدید باران و پیش بینی ادامه این بارش ها در روزهای آینده و احتمال وقوع طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل، از شهروندان قم خواست تا از هر گونه سفر غیر ضرور به بخش های تابعه و اسکان در مسیر رودخانه ها اجتناب کنند.

"محسن اوروجی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به فعال شدن تمام رودخانه های فصلی استان به ویژه رودخانه های فصلی بخش های تابعه ناشی از بارش باران در روزهای گذشته و پیش بینی استمرار این بارش در روزهای آینده از هم استانی های عزیز درخواست داریم که از هر گونه اسکان در مسیر رودخانه ها به شدت اجتناب کنند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ گونه سیلابی در استان ایجاد نشده است ولی شاهد روان آب ها و جاری شدن آب های سطحی در تمام رودخانه های فصلی استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم افزود: شهروندان و هم استانی ها از سفرهای غیر ضرور به بخش های اجتناب و از تردد در مسیر رودخانه به ویژه قمرود اجتناب کنند.

اوروجی ادامه داد: بارش های باران در روزهای گذشته تمام رودخانه های استان را فعال کرده است به همین دلیل تمام دستگاه های امدادی و خدماتی استان برای مقابله با سیلاب احتمال در آماده باش و مراقبت ویژه شرایط هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال طغیان قمرود، تمام مسیرهای دسترسی به این رودخانه در داخل شهر قم مسدود شده است به همین دلیل از شهروندان قمی درخواست داریم تا از مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده کنند.

بارش باران و برف به همراه ریزش پر حجم تگرگ که از روز سه شنبه هفته گذشته در تمام سطح استان آغاز شده در پنجشنبه شب به اوج خود رسید به گونه ای که بسیاری از روستاها و تعدادی از بخش های استان شاهد بارش برف شدید و شهر قم نیز در ساعت های گذشته شاهد بارش و تگرگ بی سابقه بوده است.

همچنین به گزارش ایرنا هواشناسی قم، بارش شدید برف، باران و تگرگ کم سابقه که در روزهای اخیر به ویژه شبانه روز گذشته شهر قم و تمام بخش های تابعه استان را در برگرفته است، بر اساس الگوهای هواشناسی، با شدت کمتر و به صورت پراکنده تا روزهای ابتدایی هفته آینده نیز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، امروز شاهد آسمان ابری و مه‌آلود خواهیم بود که در برخی ساعات بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

گزارش حاکی است: در برخی نقاط قم بخصوص ارتفاعات رخداد رگبار برف و تگرگ دور از انتظار نیست این وضعیت تا فردا کم و بیش ادامه خواهد داشت و از عصر فردا بتدریج با کاهش ابر سرعت وزش باد افزایش می یابد.

همچنین روز یک شنبه از بعدازظهر افزایش ابر و بارشها به صورت رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط استان رخ خواهد داد. دمای هوا نیز طی روزهای آینده روند افزایشی خواهد داشت.

در همین حال بر اساس اعلام هواشناسی قم، بیشنه و کمینه هوای قم در ۲۴ ساعت گذشته ۶ و ۴ درجه سانتی گراد بوده است . ضمن اینکه هوای قم در ۲۴ ساعت آینده ابری و مه آلود و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

در بخش سلفچگان قم نیز که ساکنان آن در روزهای گذشته با بارش برف سنگین مواجه بوده و تا زمان ارسال این گزارش بارش برف در آن منطقه ادامه دارد، هم اکنون دمای ۴ درجه سانتی گراد را تجربه می کنند بیشینه دما در ۲۴ ساعت گذشته پنج و کمینه یک درجه سانتی گراد بوده است ضمن اینکه در ۲۴ ساعت آینده هوای سلفچگان ابری و مه آلود و در برخی ساعات رگبار و رعد وبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

در کهک نیز وضعیت جوی هم اکنون مه آلود و دمای هوا ۴ درجه سانتی گراد است، بیشینه و کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته ۳ و ۲ درجه بوده است ضمن اینکه در ۲۴ ساعت آینده هوای کهک ابری و مه آلود و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما