تشکل‌های دینی یزد 70 میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا کمک کردند


تشکل‌های دینی یزد 70 میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا کمک کردند

یزد- ایرنا - مسوول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از سوی هیات‌های مذهبی این شهر 70 میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا کمک شد.

سیدحسن حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کمک‌ها با همکاری تشکل‌های مردمی و بسیج صرف تهیه و توزیع پنج هزار بسته بهداشتی و معیشتی شد.

وی ادامه داد: کمک‌ها بر حسب ضرورت بین مردم به خصوص مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان شهید صدوقی (ره) توزیع شد .

مسوول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران تصریح کرد: بیشتر بانیان روضه و هیات‌های مذهبی همواره برای کمک به نیازمندان و مکان های مختلف اقدام می‌کنند.

حسینی گفت: جمع‌آوری کمک‌ها نه تنها در شهر یزد بلکه در تمام شهرستان‌ها توسط هیات‌های مذهبی و حمایت از مردم و بیمارستان‌ها ادامه دارد .

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار تشکل دینی دارد.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

به گزارش ایرنا وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس به چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور افزود: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...