نمایشگاه مجازی صنایع دستی یزد دایر شد


نمایشگاه مجازی صنایع دستی یزد دایر شد

یزد- ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: به منظور حمایت از هنرمندان در بحران کرونا نخستین نمایشگاه مجازی صنایع دستی استان راه اندازی شد.

استان یزد با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی این اداره‌کل، سید مصطفی فاطمی با اشاره به اینکه در بحران کرونا گردشگری و صنایع دستی یزد متضرر شد، افزود: علاوه بر راه اندازی گردشگری و تورهای مجازی به تازگی نمایشگاه مجازی برای عرضه صنایع دستی استان دایر شد.

وی ادامه داد: صنعتگرانی که محصولات خود را برای ایام عید آماده کرده بودند و با توجه به شرایط موفق به فروش آن نشدند در نمایشگاه یادشده کالای خود را تا ۴۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.

وی این شرایط را بهترین زمان برای خرید صنایع دستی عنوان کرد و اظهار داشت: از علاقه مندان، خیران و صاحب صنایع می‌خواهیم با خرید تولیدات صنایع دستی، آثار هنری را در سال ۹۹ هدیه دهند و در این امرخیری مشارکت کنند.

فاطمی با بیان اینکه اطلاعات صنعتگران برای ارتباط مستقیم با آن‌ها در فضای مجازی قرار می‌گیرد افزود: هنرمندانی که در این فضا معرفی می‌شوند دارای مجوز و کارت شناسایی از سوی اداره میراث فرهنگی هستند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به وب سایت یزد استور، فروشگاه سوغات یزد به آدرس به ادرس https://yazdstore.com مراجعه و به صورت آنلاین خرید کنند.

هفدهم فرودین ماه جاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفته بود: همه سرمایه‌گذاران و فروشگاه‌های صنایع دستی به امید نوروز خود را مقروض کردند، اما کرونا اقتصاد گردشگری استان را با رکود مواجه کرد.

فاطمی در ارتباط زنده با معاون اول رییس جمهوری، وزیر میراث فرهنگی و رییس بانک مرکزی از تبدیل شدن یزد به یکی از مقاصد سفر در سال‌های اخیر خبرداد و افزود: تعداد تخت‌های اقامتی این استان از سه هزار ۷۰۰ مورد در ابتدای دولت به بیش از ۱۱ هزار تخت افزایش یافت و قریب به ۵۰ درصد آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ گردشگر به یزد سفر کردند، ادامه داد: اما امسال تعداد گردشگران به کمتر از ۱۰۰ نفر رسید.

این مسوول با اعلام همکاری جامعه هتلداران در پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: از دهم اسفند سال گذشته جامعه هتلداران استان به صورت داوطلبانه به منظور همراهی با ستاد مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت مردم اعلام تعطیلی کردند و تاکنون تمامی اماکن گردشگری تعطیل است.

فاطمی اظهار کرد: پس از بحران کرونا، ماه مبارک رمضان آغاز می شود و به خاطر فصلی بودن گردشگری، تابستان نیز این روند ادامه خواهد داشت و بحران پیش آمده تا ۶ ماه اقتصاد گردشگری که بخش عمده‌ای از اقتصاد استان است را زمین گیر می‌کند.

مدیرکل مراث فرهنگی، یزد با اشاره به اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: اکنون بیش از ۵۰ روز است که بسیاری از این فعالان بیکار شدند و فعالیتی ندارند.

کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع اعضا، بخشی از بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

با ثبت بافت تاریخی یزد، نخستین پرونده یک شهر تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت رسید که بیش از ٧٠٠ هکتار از اراضی شهر قدیمی را در بر می گیرد.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزجمعه اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۲۲ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته که تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۶۹ تن از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟