تعطیلی برنامه‎های رمضانی مسجد «گرین‌لند» انگلیس به دلیل شیوع کرونا


تعطیلی برنامه‎های رمضانی مسجد «گرین‌لند» انگلیس به دلیل شیوع کرونا

مسئول مسجد «گرین‌لند» انگلیس اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این کشور، در ماه مبارک رمضان امسال هیچ مراسمی در این خانه خدا برگزار نمی‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «مصر العربیه»، روزنامه «بیرمنگام میل» انگلیس به نقل از «کامران حسین»، رئیس اجرایی مسجد «گرین لند» نوشت: ماه رمضان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال های گذشته خواهد بود.

وی افزود: قرار است هزاران نمازگزاری که سال های گذشته برای اقامه نماز به این مسجد می آمدند، امسال به نیازمندان خدمت کنند.

کامران حسین اظهار کرد: فعالیت های مرسومی که سال های گذشته در این مسجد برگزار می شد، از جمله نماز تراویح (نماز ویژه ماه رمضان) برگزار نخواهد شد.

رئیس اجرایی مسجد گرین لن تصریح کرد: در سال های گذشته هنگام نماز مغرب روزانه 300 نفر برای باز کردن روزه خود و اقامه نماز به این مسجد می آمدند و حدود دو هزار نفر نماز تراویح اقامه می کردند و حدود 60 نفر نیز دهه آخر ماه رمضان در مسجد معتکف می شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نماز عید فطر با حضور 60 هزار نفر برگزار می شد. کامران حسین گفت: باز هم خوشبین هستیم و امیدواریم بتوانیم در شرایط خوب این مراسم را برگزار کنیم.

وی افزود: درهای مساجد را بسته ایم و بنا به درخواست بسیار مسلمانان تلاش کرده ایم در زمینه تشییع و تدفین خدمت کنیم.

این مسئول مسجد گرین لن گفت: به افراد نیازمند نیز با خرید غذا کمک می کنیم. بنابراین گزارش، کشورهای جهان به دلیل ویروس کرونا مساجد و کلیساها را بسته اند. حدود 55 هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند و بیش از شش هزار نفر جان باخته اند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ