توزیع دوهفته‌ای غذای رایگان میان نیازمندان توسط اهالی مسجد «ایاصوفیه» هلند


توزیع دوهفته‌ای غذای رایگان میان نیازمندان توسط اهالی مسجد «ایاصوفیه» هلند

مسجد جامع «ایاصوفیه» هلند در پی شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن، به مدت دو هفته غذای رایگان میان نیازمندان توزیع کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «عکس السیر»، مسجد جامع ترکی «ایاصوفیه» در شهر «هینلو» هلند طی هفته های گذشته میان نیازمندان غذا پخش کرد.

روزنامه «توبانیتا» هلند نوشت: این مسجد سه بار در هفته 250 تا 350 غذا را میان نیازمندانی که در زیر خط فقر قرار دارند، پخش کرد.

این روزنامه نوشت: 90 درصد نیازمندان هلندی و بقیه غیر هلندی هستند. «سیسمیک»، تاجر ترکی که در هلند ساکن است و خود این کار خیر را برعهده داشته است، گفت: کمک های ما متعلق به همه است و دین و رنگ نمی شناسیم و به همه نیازمندان کمک می کنیم.

وی افزود: برخی ترکی ها و افراد داوطلب نیز در آشپزخانه برای آماده کردن غذا به کمک کردند. وی اظهار کرد: «ساسکیا»، یکی از افرادی که این غذا به او رسیده است، گفت: غذای خوبی بود و شامل سوپ و گوشت و برنج می شد.

«الیاس جوسکن» که در مرکز نگهداری افراد بی پناه کار می کند، گفت: من تا به حال سیسمیک را ندیده ام و مهم این است کسی که نیاز به غذا دارد در بانک غذا ثبت نام می کند و من برای 20 نفر از افراد این مرکز از مسجد غذا گرفته ام.

مدیر مسجد جامع که از این کار خیر حمایت کرده بود، گفت: توزیع غذا اقدامی زیبا بود و درِ مسجد ما برای انجام کارهای خیر باز است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور