عضو خبرگان: حضور مردم در عرصه‌های کمک‌رسانی از اصلی‌ترین شاخص‌های تمدن اسلامی است


عضو خبرگان: حضور مردم در عرصه‌های کمک‌رسانی از اصلی‌ترین شاخص‌های تمدن اسلامی است

حجّت‌الاسلام دولابی با اشاره به حضور مردم در مقابله با کرونا گفت: جلوه‌های حضور مردم در عرصه‌ها، اصلی‌ترین شاخص‌های تمدن اسلامی است که برخاسته از دو عنصر خداخواهی به جای خودخواهی و ایثار به‌جای خودمحوری...

حجّت‌الاسلام محمّد حاج ابوالقاسم دولابی،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در روز نیمه‌شعبان مبنی بر اینکه مردم ایران در قضیه کرونا خوش درخشیدند، گفت: انقلاب اسلامی ایران با شعار خدمت به محرومان و روحیه ازخودگذشتگی کار خود را آغاز کرد و در همان سال‌های نخست، مردم با حضور یکپارچه در صحنه‌ها و خطر کردن، در خدمت به هم‌نوعان و هم‌وطنان‌ خودشان قرار گرفتند.

*عنصر اصلی شعارهای انقلاب

وی با بیان اینکه تمام شعارهای انقلاب برخاسته از خدامحوری به جای خودمحوری و ایثار به جای خودخواهی بود، خاطرنشان کرد: سال‌های سال این فرهنگ ادامه داشت و دفاع مقدس جلوه‌های ویژه‌ای را از خدامحوری به جای خودمحوری عیان کرد.

نماینده زنجان در مجلس خبرگان ادامه داد: مردم ما مخصوصاً‌ جوانان در بهترین سنین عمرشان در برابر گلوله‌ها سینه سپر کردند تا دیگران آسیب نبینند، بدون اینکه کسی حقوق و مزایایی برای آن‌ها درنظر گرفته باشد. بعد هم در سال‌های اخیر و دفاع از حرم، جلوه‌هایی از ایثار در برابر خودخواهی را مشاهده کردیم. جوانان ما فرسنگ‌ها دورتر از مرزها حضور پیدا کرده‌اند.

حاج‌ابوالقاسم ادامه داد: این روحیه، روحیه‌ای است که میلیون‌ها نفر را در تشییع سردار دل‌ها به خیابان‌ها می‌آورد، چرا که مردم خدمت به دیگران را دوست دارند و خادمان به سایر مؤمنین را هم تکریم می‌کنند.

*حضور کم‌رنگ مردم در برخی عرصه‌ها به‌دلیل عملکرد ضعیف مسئولان بوده است

وی با بیان اینکه مردم در چهل سال اخیر در همه صحنه‌ها حضور خودشان را در مقاطعی که احساس می‌کنند این حضور به نفع جریانی خاص مصادره نمی‌شود و اثربخش خواهد بود نشان داده‌اند، اظهار داشت: در ماجرای کرونا هم خدمت مردم به پزشکان، پرستاران و بیماران و همچنین خدمت به گرفتاران و کسانی که در این شرایط کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند را دیدیم و این هم از جلوه‌های حضور و حماسه‌سازیملّت شریف ایران در راستای تمدن‌سازی است.

حاج ابوالقاسم ادامه داد: البته در طول چهل‌سال اخیر، گاهی شاهد حضور کم‌رنگ‌تر مردم در برخی عرصه‌ها بوده‌ایم که عمدتاً ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان بوده است. هرجا مردم احساس کرده‌اند مسئولان همراهی لازم را با آن‌ها ندارند، حضورشان در برهه‌ای کم‌رنگ شده است، امّا روند کلی حاکم بر فضای سیاسی کشور ما، حضور مردم و همراهی کامل با مسئولینی که خدمتگزارشان هستند، بوده و هست.

*دو شاخصه اصلی تمدن اسلامی

عضو مجلس خبرگان افزود: جلوه‌های حضور مردم در عرصه‌ها، اصلی‌ترین شاخص‌های تمدن اسلامی است که برخاسته از دو عنصر خداخواهی به جای خودخواهی و ایثار به‌جای خودمحوری است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!