جوشش مشارکت خیران مشهد در رزمایش همدلی


جوشش مشارکت خیران مشهد در رزمایش همدلی

مشهد- ایرنا- پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان و تاکید معظم له به لزوم کمک مومنانه به نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا، اقشار مختلف مردم مشهد در فضای تلگرامی پویش همگانی با عنوان زمایش همدلی به راه انداختند.

سخنان خیرخواهانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان در اوج صدمات روحی، روانی و اقتصادی، اجتماعی بیماری همه گیر کرونا بار دیگر بارقه‌ای از امید به الطاف خداوندی و لزوم توجه بیشتر به نیازمندان در مواقع بروز بحران‌ها را در دل‌ها زنده کرد و در این راستا اقشار مختلف مردم مشهد پویشی توئیتری در فضای مجازی با هشتک # رزمایش- همدلی به راه انداخته‌اند تا تلاش تبلیغاتی و عملی خود را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در کمک به همنوعان نیازمند بکار گیرند.

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند: ماه رمضان در پیش است و چه خوب است که رزمایش گسترده‌ای در کشور برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا رخ دهد که اگر انجام شود خاطره خوشی در ذهن مردم خواهد داشت.

در یکی از توئیت‌های این رزمایش آمده است: همان صاحبخانه‌ای که اجاره‌اش را بخشید یا همان نوجوانی که برای خرید افراد مسن داوطلب شد، آن مغازه‌داری که نسیه نمی‌داد اما اکنون دفتر نسیه باز کرده‌ است و دوستی که یواشکی به کارت دوستش پول واریز کرد، رزمایش همدلی را به زیبایی معنا کرده‌اند.

کاربر دیگری آورده است: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی شعبانیه خود یادآور شدند در شرایطی که غرب وحشی زنده شده در کشور ما رزمایش همدلی به راه افتاده و قطعا پیروز این راه ملت بزرگ ایران است.

کاربر دیگری نوشته است: رهبری فرمودند عده‌ای در این شرایط زندگی‌شان به سختی قابل گذران است و مردمی که دستشان باز است کمک کنند و ما یادمان باشد که هر کس سیر بخوابد در حالی که همسایه‌اش گرسنه باشد مسلمان نیست، اکنون زمان همدلی برای گذر از این زمان سخت است.

در قالب این پویش گروهای بسیار از اقشار مختلف مردم مشهد با عنوان هیات‌ها، انجمن‌های مذهبی و مردمی در حال جمع آوری کمک برای تامین مایحتاج فقیران حاشیه شهر هستند، بدهی جمعی از مردم فقیر و نیازمند حاشیه شهر مشهد به کاسبان نیز تسویه شده و در این حرکت خیرخواهانه خدام بارگاه منور رضوی در مناطق محروم مشهد حضور پیدا کردند و بدهی مردم به کاسبان این مناطق را تسویه کردند و شماری از هیات‌های مذهبی مشهد نیز به مناسبت نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان (عج) سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این شهر توزیع کردند.

مسوول روابط عمومی شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ارزش هر یک این بسته‌ها از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا هشت میلیون ریال متغیر است.

علی قارونی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا هزینه برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان را برای کمک به نیازمندان اختصاص داده‌اند افزود: پنج هزار و ۷۰۰ بسته دیگر نیز هفته آینده بین مستمندان و اقشار حاشیه شهر توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان هم هیات‌های مذهبی در این زمینه بسته‌هایی تهیه و توزیع خواهند کرد.

پنج هزار و ۱۳۸ هیات مذهبی ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۸ هیات با چهار هزار عضو در مشهد فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان