نقض مجدد آتش‌بس توسط سعودی‌ها/ توصیه محمدعلی الحوثی به ائتلاف متجاوز


نقض مجدد آتش‌بس توسط سعودی‌ها/ توصیه محمدعلی الحوثی به ائتلاف متجاوز

نقض دوباره آتش بس توسط سعودی ها با 8 حمله هوایی علیه یمن، توصیه عضو شورای عالی سیاسی یمن به ائتلاف سعودی و افشاگری دبیرکل شورای ملی مدیریت و هماهنگی امور انسانی یمن از اقدام عربستان سعودی در ارسال مبتلایان به ویروس کرونا به این کشور از آخرین تحولات یمن است.

نقض مجدد آتش‌بس توسط سعودی‌ها/ توصیه محمدعلی الحوثی به ائتلاف متجاوز
به گزارش ایکنا به نقل از العالم، شبکه «المسیره» یمن گزارش کرد: ائتلاف سعودی از صبح امروز، 22 فروردین‌ماه، 8 حمله هوایی در مناطق مختلفی در استان‌های «الجوف» و «الحجه» انجام داد.
براساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دوبار شهرستان‌های «خب» و «الشعف» در استان «الجوف» واقع در شمال یمن را بمباران کردند و شش حمله هوایی نیز در شهرستان «حرض» در استان «حجه» در شمال غرب یمن رخ داد.
علاوه بر این توپخانه ائتلاف سعودی نیز مناطق مختلف در شهرستان «منبه» در استان «صعده» در مجاورت مرز عربستان را گلوله باران کرد.

این در حالی است که ائتلاف سعودی چهارشنبه، 20 فروردین‌ماه، مدعی آتش بس دو هفته‌ای در یمن شد و هدف از آن را مقابله با شیوع کرونا و فراهم‌کردن زمینه برای برگزاری مذاکرات اعلام کرد.

ائتلاف سعودی همزمان با اعلام توقف جنگ و درگیری در یمن به مناطق مختلف این کشور حملات هوایی انجام داد و نقض آتش بس کرد.
توصیه محمدعلی الحوثی به ائتلاف سعودی
پایگاه خبری «المسیره نت» نوشت: «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن به ائتلاف سعودی توصیه کرد که درخصوص راه‌کارهای همه‌جانبه در پایان بخشیدن به جنگ یمن با جدیت تعامل کنند، چرا که تداوم این جنگ هیچ سودی برای این کشورها نخواهد داشت.

وی افزود: ما دیدگاه خود را در روز سه‌شنبه به نماینده سازمان ملل ابلاغ کردیم و قرار شد او نیز دیدگاه‌های ما را به طرف دیگر انتقال دهد.
نقض مجدد آتش‌بس توسط سعودی‌ها/ توصیه محمدعلی الحوثی به ائتلاف متجاوز
محمدعلی الحوثی تصریح کرد: طرف دیگر همواره در در این فکر است که پیشنهادات ما از سر ضعف است و به همین دلیل رو به اتخاذ رویکردی شدید و خشن‌تر می‌آورد.

وی در ادامه مسئولیت تداوم محاصره یمن را متوجه عربستان دانست و گفت: کمک‌هایی که این کشور ارائه می‌دهد حق قانونی مردم یمن را پس از تخریب این کشور و تداوم محاصره، از بین نمی‌برد.
عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: کسی که یمن‌ها را می‌کشد نمی‌تواند به آنها کمک کند و ملت یمن با پایداری خود توطئه‌های آمریکا و دست‌نشانده‌هایش را که منجر به بزرگترین فاجعه انسانی شده را برملا کردند.

اقدام عربستان در فرستادن مبتلایان به کرونا به یمن
پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کرد: عبدالمحسن طاووس، دبیرکل شورای ملی مدیریت و هماهنگی امور انسانی یمن از اقدام عربستان سعودی در فرستادن مبتلایان به ویروس کرونا به این کشور خبر داد.

وی با اشاره به این که دستگاه‌های امنیتی یمن تلاش بسیاری برای شناسایی این افراد کردند، گفت: کشور یمن که تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا ثبت نکرده بود، امروز، از نخستین مورد مبتلا به این ویروس خبر داد.
طاووس در ادامه با انتقاد از سازمان بهداشت جهانی، گفت: این سازمان تنها ۳۰ حرارت‌‌سنج و لباس‌های مخصوص محدودی ارائه کرده است، آنها شرط کرده‌اند که باید در یمن مبتلا وجود داشته باشد تا کمک ارسال کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها