چرا باید برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کنیم؟


چرا باید برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کنیم؟

ظهور امام مهدی (عج) گشایش و فرج برای عموم انسان‌ها و به خصوص شیعیان است.

چرا باید برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، دعا برای فرج در زمان غیبت فواید فراوانی برای دعا کننده دارد. دعا برای ظهور امام مهدی (عج) نجات دهنده از مهلکه و سرگردانی‌های آخر الزمان است. چنانچه حضرت امام حسن عسکرى (ع) به احمد بن اسحاق فرمودند: «به خدا سوگند! [فرزندم مهدى] غیبت خواهد کرد؛ غیبتی که در آن نجات نخواهد یافت مگر کسى که خداى-عزّ و جلّ- او را بر اعتقاد به امامتش ثابت دارد و به دعا کردن براى تعجیل فرجش توفیق دهد.» (۱)

ظهور امام مهدی (عج) گشایش و فرج برای عموم انسان‌ها و به خصوص شیعیان است. در حدیثی از امام عصر (عج) آمده است: «أَکْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ، فإِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ» .[۲] برای شتاب در گشایش حقیقی و کامل، بسیار دعا کنید؛ زیرا، همانا، فَرَج شما در آن است.

این کلام از جمله مطالبی است که حضرت مهدی (عج) در جواب سؤال‌های اسحاق بن یعقوب بیان کرده‌اند. در این روایت، امام (عج) به زیاد دعا کردن برای تعجیل فَرَج فرمان می‌دهند.

این فرمان حضرت اهمیّت مطلب را می‌رساند؛ زیرا فَرَجْ و گشایش شیعیان از تمام گرفتاری‌ها و فتنه‌ها، در سایه ظهور امام عصر (عج) محقق می‌گردد و تا زمانی که حضرت در غیبت به سر می‌برند، شیعه نیز تحت فشار و ظلم و تعدّی حاکمانِ ظالم و جائر است.

بیشتر بخوانید : مهمترین کار و وظیفه امام زمان (عج) چیست؟ + فیلم

در این حدیث نکاتی است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. برای شیعیان فَرَجی است و آنان از شکنجه و اذیّت و آزار و تهمت رهایی خواهند یافت. آن روز طلایی خواهد رسید و آنان در سایه حکومت مولایشان در آرامش و رفاه و معنویت زندگی خواهند کرد.

۲. فرج امام زمان مورد «بداء» واقع می‌شود؛ و به تعبیر دیگر، قابل تأخیر یا تعجیل است و یکی از عوامل تعجیل در فرج آن حضرت، دعا است. می‌دانیم که دعا بدون درخواست قلبی و زمینه سازی برای تحقّق آن، مؤثر نخواهد بود. انسان باید با زبان و قلب بطلبد و در عمل نیز زمینه ساز خواسته خود باشد.

پی نوشت ها:

۱) کمال الدین/ ج ۲ / ص۳۸۴
۲) بحارالأنوار/ ج ۵۳/ ص ۱۸۱، ح ۱۰

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس