سرعت وزش باد پنجشنبه‌شب کرمانشاه به 122 کیلومتر رسید


سرعت وزش باد پنجشنبه‌شب کرمانشاه به 122 کیلومتر رسید

کرمانشاه- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سرعت وزش باد لحظه‌ای پنجشنبه‌شب در شهر کرمانشاه به 122 کیلومتر بر ساعت رسید.

علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های اخیر وزش باد با چنین سرعتی را در شهر کرمانشاه تجربه نکرده بودیم و نهایت سرعت آن که البته یکی ۲ ساعت به طول انجامید حدود ۹۰ کیلومتر برساعت بوده است.

وی همچنین به بارش های سامانه اخیر استان که از روز سه شنبه ۱۹ فروردین فعالیت خود را آغاز کرده نیز اشاره و اعلام کرد: در این مدت و تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز جمعه میانگین بارندگی در استان به حدود ۳۲ میلی متر رسیده که نزدیک به ۱۸ میلی متر آن در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده است.

زوراوند ادامه داد: در طول این مدت سرارود با ۶۰ میلی متر، سنقروکلیایی با حدود ۵۵ میلی متر و کنگاور با حدود ۴۸ میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص داده اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: سومار با حدود ۲ میلی متر، حمیل با ۴.۲ میلی متر و گواور با پنج میلی متر کمترین بارش های چهار روز اخیر را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین میانگین بارش های چند روزر اخیر شهر کرمانشاه را نیز ۴۱.۲ میلی متر عنوان و تصریح کرد: ۱۷.۷ میلی متر آن طی ۲۴ ساعت اخیر باریده است.

زوراوند میانگین بارش های سال زراعی امسال (اول مهر۹۸ تا ۲۲ فروردین ۹۹) را ۴۲۴.۳ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۷۴۱.۴ میلی متر بوده ۴۳ درصد کاهش ولی نسبت به دوره بلند مدت پنچ درصد افزایش داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه هسته اصلی بارش ها از جو استان خارج شده، گفت: امروز اگر بارشی باشد بیشتر به صورت رگباری و پراکنده و عموما در نیمه شمالی استان و منطقه اوارمانات خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند