تولید 100 هزار ماسک بهداشتی و 46 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده 


تولید 100 هزار ماسک بهداشتی و 46 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده 

فرمانده سپاه نور از  تولید 100 هزار ماسک بهداشتی و 46 هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده در این شهرستان خبر داد.

سید نعمت اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سپاه از روز اول شیوع ویروس کرونا همانند سال‌های گذشته به عنوان سرباز نظام انقلاب در این ماموریت بیوتروریسم وارد صحنه شده است.

وی با اشاره به اینکه در تولید ماسک از ظرفیت ۹۲ خیاط بسیجی و دو کارگاه استفاده شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک در شهرستان نور توسط خواهران بسیجی حوزه‌های محلات تولید و تقدیم همشهریان شد.

فرمانده سپاه نور خاطرنشان کرد : ۲ هزار و ۵۲۵ بسته معیشتی بین نیازمندانی که برای حفظ آبرو نمی‌توانند به جایی مراجعه کنند، داده شده است.

اسدی ضمن تشکر از بسیجیانی که طی این مدت با مجموعه سپاه همکاری کردند، گفت: ۱۳ هزار و ۸۸۰ نفر بسیجی حوزه‌های محلات روستایی و شهری از روز اول تاکنون در فاصله‌گذاری و ایست‌های بازرسی با برخورد خوب و مناسب ماموریت خود را انجام دادند که به نقل فرماندار شهرستان نور توانستیم با این عملکرد در مدیریت مبارزه با ویروس کرونا موفق عمل کنیم و این آمادگی تا پایان شکست کرونا وجود دارد.

وی با اشاره به تولید ۴۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی سطوح و ۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی دست افزود: براساس اخذ مجوز از اداره بهداشت و درمان شهرستان نور دو کارگاه تولید محلول ضدعفونی سطوح و دست فعال شد و تاکنون بسته‌های بهداشتی شامل (ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی سطوح و دست) با کمک شبکه بهداشت و درمان و بهورزها در سطح شهرستان بین ۲۲ هزار و ۵۷۱ خانوار توزیع شد.

فرمانده سپاه شهرستان نور ادامه داد: ۷ هزار و ۸۰۰ خانوار دیگر در هفته بعد براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده بسته‌های بهداشتی به آن‌ها تحویل و هم غربالگری انجام می‌شود.

اسدی در خصوص ضدعفونی سطح معابر روستاها و شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان نور از نظر وسعت جغرافیایی سومین رتبه را به خود اختصاص داده است اما با کمک ستادهای فرعی روستاها شامل فرمانده پایگاه، دهیار، بهورز،شورا و آتش نشانی شهرداری‌ها در سطح شهر و حمایت گردان امام حسین (ع) هر ۲۴ ساعت یکبار عملیات ضدعفونی انجام شود و همچنین تمام اداراتی که نیاز به ضد عفونی داشتند، هم این ماموریت انجام شده است.

وی بیان کرد: نیروهای سپاه با شناسایی جامعه هدف افرادی که دچار سانحه شیمیایی ۸ سال دفاع مقدس شدند با فراهم کردن ۳ کپسول اکسیژن و ۳ تخت بیمارستانی و تجهیزات به صورت اختصاصی آمادگی کامل را در نقاهتگاه برای خدمات رسانی به این افراد خاص را دارد.

فرمانده سپاه نور تصریح کرد: سپاه پاسداران شهرستان نور تمام تلاش خود را جهت تامین نیازهای بیمارستان شامل کیت‌های حفاظتی، دستکش، شیلت بیمارستانی و حتی در خصوص تامین نیروهای امنیتی خواهد کرد.

اسدی ضمن تشکر از همه همشهریانی که در خانه ماندن و همچنین خیرین، کار گروه‌های خیاطان، بسیج سازندگی، فرماندهان حوزه‌ها و اصحاب رسانه یادآور شد: این ماموریت همچنان ادامه داد و دست نیاز به سوی همه مردمان شهرستان نور و خیرین دراز می‌کنم و امیدوارم همچنان که در ۸ سال دفاع مقدس و سیل و زلزله در کنار هموطنان خود بودند با کمک هر چند اندک به مجمع خیرین بسیج سازندگی سپاه نور تا پایان ماموریت مبارزه با کرونا همراه باشند تا همچنان در ۴۱ سالگی انقلاب به دشمنی که بیوتروریسم را نصیب ما کرد، بفهمانیم که در هیچ صورتی جایگاه ایران و فرهنگ ناب اسلامی خدشه‌دار نخواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403