آیا یک میلیون تومان با نرخ 12درصد گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند؟


آیا یک میلیون تومان با نرخ 12درصد گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تسهیلات یک میلیون تومانی باید به صورت قرض الحسنه به یارانه بگیران پرداخت شود، گفت: یک میلیون تومان با توجه به قیمت کالاها و نرخ تورم کنونی نمی‌تواند کمک چندانی به بهبود معیشت خانواده ها کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، درباره پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی به 23 میلیون خانوار یارانه بگیر، گفت: از آنجایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه به در خانه ماندن، ضرر و زیان بسیاری به کسب و کارها تحمیل و معیشت مردم تحت تاثیر قرار گرفت، دولت سیاست هایی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر پیش بینی کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس به سیاست های دولت برای حمایت از کسب و کارها و مردم اشاره کرد و افزود: دولت برای حمایت از مردم سه نوع پرداخت را در دستورکار خود قرار داد؛ پرداخت 200 تا 600 هزار تومان به صورت بلاعوض به اقشار آسیب پذیر، تامین تسهیلات برای کسب و کارها و پرداخت وام یک میلیون تومانی به خانواده های یارانه بگیر از جمله برنامه های دولت برای کمک به مردم در کرونا است.

وی با بیان اینکه باید دید آیا مردم تمایلی به دریافت وام یک میلیون تومانی با نرخ 12 درصد دارند، اظهار کرد: یک میلیون تومان با توجه به قیمت کالاها و نرخ تورم کنونی نمی تواند کمک چندانی به خانواده ها برای تامین مایحتاج آنها باشد در واقع این وام، مدت محدودی هزینه‌ی زندگی یک خانواده 4 نفره را تامین می‌کند.

حسینی ادامه داد: یکی از اشکالات سیاست های دولت در روزهای اخیر، مبلغ وام پرداختی به خانوار است؛ آیا یک میلیون تومان با نرخ 12 درصد در تورم کنونی می تواند گره ای از مشکلات مردم باز کند.

وی ادامه داد: یک میلیون تومان برای 50 درصد از یارانه بگیران، مبلغ زیادی نیست بنابراین بهتر است برای 50 درصد باقی مانده که در شرایط کنونی معیشت آنها در شرایط بحرانی به سر می برد، این تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت شود تا آنها برای بازپرداخت دچار استرس نشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی مجلس باید با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان دولت از جزئیات طرح های پیش بینی شده برای حمایت از مردم آگاه و اشکالات را گوشزد کنند، اضافه کرد: می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی در کمیسیون تلفیق بودجه جلسات را برگزار کرد زیرا در حال حاضر اطلاعات نمایندگان به صحبت های آقای نوبخت در فضای مجازی و رسانه‌ها محدود می‌شود.

منبع: خانه ملت

پایان پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر