بهورزان هرمزگان مراقب بحران کرونا در روستاها باشند


بهورزان هرمزگان مراقب بحران کرونا در روستاها باشند

بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: انتقال ویروس اکنون به روستاهای استان رسیده و دهیاران و بهورزان باید در این زمینه مراقبت بیشتری داشته باشند.

دکتر حسین فرشیدی روز جمعه در همین زمینه تصریح کرد: دهیاران استان با درک درست موقعیت و شرایط حساس کنونی همگام با مصوبات کمیته مبارزه با کرونا سنگربانان روستاها در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا هستند.

وی ادامه داد: در کنار بیماران، خانواده های مبتلایان نیز نیاز به حمایت دارند و تاکنون ۱۰ انجمن مردم نهاد در این موضوع خدماتی ارائه کرده اند.

وی با بیان این که به به کمک سازمان های مردم نهاد نیاز بیشتری داریم، افزود: از شنبه نحوه فعالیت ادارات تغییر می یابد اما دستور العمل های بهداشتی باید رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: افزایش موارد مثبت بیماری کووید ۱۹ در استان ناشی از افزایش تست‌های تشخیص است که در روز گذشته به ۲۰۸ تست رسید.

فرشیدی ابرازداشت: تلاش ما بر این است تعداد تست های بیماری کرونا تا پایان فروردین ماه به روزانه ۴۰۰ تست در روز برسد تا بتوانیم موارد بدون علایم، ولی مثبت را بهتر شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: خروج این مهمان ناخوانده و ریشه کن شدن آن نیازمند عزم راسخ و همگامی مردم و مسوولان و جدیت در رعایت ضوابط بهداشتی است.

تاروز پنجشنبه ۶۶۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید.

تا ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.

خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط