بیش از 400 هزار ماسک وارد خراسان جنوبی شد


بیش از 400 هزار ماسک وارد خراسان جنوبی شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: علاوه بر سهمیه‌ای که وزارت بهداشت برای استان تعیین کرده، با پیگیری استاندار تاکنون بیش از 400 هزار قطعه ماسک سه لایه وارد خراسان جنوبی شده است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی مشیرالحق عابدی به فعال شدن برخی واحدهای تولید ماسک در سطح استان اشاره کرد و افزود: با دستور استاندار، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به یکی از واحدها که برای تولید ماسک N۹۵ اعلام آمادگی کرده بود، پرداخت شد.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی قرار است روزانه هزار قطعه ماسک را به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از تکلیف کمیته اقتصادی ذیل ستاد مدیریت کرونا استان مبنی بر تامین اقلام بهداشتی خبر داد و گفت: طبق آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت هر سه روز ۳ هزار و ۸۰۰ قطعه ماسک در استان تولید می شود.

وی اظهار داشت: تمامی ماسک‌های تولیدی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد تا استریل و بعد توزیع شود.

عابدی با اشاره به تغییر خط تولیدی یکی از کارخانه‌های استان برای تامین اسپری ضد عفونی کننده دست افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندار و تامین الکل مورد نیاز این کارخانه، نیاز استان به اسپری ضد عفونی کننده دست برطرف شده است.

وی متذکر شد: درخصوص ضد عفونی‌ کننده‌های سطوح از گذشته مشکل نداشته‌ایم و در حال حاضر هم واحدهای مرتبط در حال تولید هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در مورد اقدامات استان برای تامین دستکش گفت: تغییر خط تولید یکی از کارخانه‌های تولید پلاستیک فریزر استان از مهمترین اقدامات در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: این واحد، کارش را با تولید ۱۵ هزار جفت دستکش شروع کرده و الان در حال تولید ۱۰۰ هزار دستکش است.

عابدی گفت: با اعلام آمادگی یکی دیگر از واحدهای تولیدی استان، به زودی در زمینه دستکش هم رفع نیاز خواهیم شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی هم در راستای تامین دستکش لایتکس و وینتل اقدام و نیاز جامعه هدف خود را برطرف کرده است.

اختصاص اعتبارات ویژه برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی همچنین از تصمیم دولت برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی متضرر از کرونا خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های حمایتی دولت برای واحدهای صنفی و صنعتی متضرر از کرونا اختصاص اعتباری معادل ۸۸ هزار میلیارد تومان است.

وی درخصوص نحوه توزیع این اعتبار گفت: ۷۵ هزار میلیارد تومان از این رقم در قالب وام ۱۲ درصدی به صاحبان اصناف و واحدهای صنعتی که از کرونا متضرر شده‌اند، پرداخت می‌شود.

عابدی با اشاره به اینکه ۵ هزار میلیارد تومان برای انتفاع افراد از بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است ادامه داد: رقم ۸ هزار میلیارد تومان هم در قالب وام کمک معیشتی یک تا ۲ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد از طریق پایگاه رفاه ایرانیان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی با تشکر از اصناف و بازاریان استان که در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونای استان همراهی کردند، تاکید کرد: به محض عملیاتی شدن این برنامه حمایتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اجرای آن در استان اقدام کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار واحد صنفی در استان خراسان‌ جنوبی فعال هستند.

مشکلی در ذخیره کالاهای اساسی وجود ندارد

وی به دستور ویژه استاندار مبنی بر تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: با جدیت حوزه‌های اقتصادی استان در عملیاتی کردن این تکلیف، قویا اعلام می‌شود در ذخیره سازی اقلام اساسی هیچ مشکلی نداشته و نخواهیم داشت.

عابدی با تاکید بر تامین به موقع اقلام مصرفی مورد نیاز مردم متذکر شد: بنا به اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، خراسان جنوبی، استان برتر در زمینه تنظیم بازار نوروز بوده است.

وی گفت: از عوامل مؤثر در این توفیق، پایین‌تر بودن قیمت بسیاری از اقلام مثل میوه توزیع شده در ایام نوروز به نسبت دیگر استان‌های همجوار بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق