سد اکباتان و سد سرابی سرریز کرد


سد اکباتان و سد سرابی سرریز کرد

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای استان همدان از سرریز شدن سد اکباتان و سد سرابی در استان همدان خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون 401 میلی متر بارش در استان رخ داده که نسبت به میانگین استان که 330 میلیمتر است، افزایش داشته است.

منصور ستوده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: الحمدالله طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه سد اکباتان ۳۳ میلیمتر، ایستگاه وسج ۱۶ میلیمتر و همدان ۳۵ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته سالی استثنایی بود و بارشهای زیادی در استان رخ داد به طوریکه ۵۷۱ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسید.

ستوده با بیان اینکه بارشهای امسال نسبت به میانگین بلندمدت که ۲۷۴ میلیمتر بوده، کاهش ۶۵ درصدی دارد، افزود: درحال حاضر سد اکباتان همدان ۳۵ میلیون مترمکعب آب دارد و ورودی این سد ۱۵ مترمکعب است که ۳ مترمکعب نیز از این سد سرریز می کند.

وی با اشاره به سرریز سد سرابی تویسرکان، بیان کرد: این سد هم‌اکنون دارای ۹.۲ میلیون مترمکعب آب است که ۱.۵ تا ۲ مترمکعب از آن سرریز می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان یادآور شد: سد کلان ملایر نیز در آستانه سرریز شدن قرار داد که دریچه های آن باز شده و ۵ مترمکعب از آن سرریز می کند.

وی اضافه کرد: سدکلان ملایر با حجم فعلی ۴۳ میلیون متر مکعب دارای ۱۱ مترمکعب ورودی است.

ستوده با تاکید براینکه هیچ گزارشی مبنی برطغیان رودخانه های استان داده نشده است، افزود: در سال گذشته رودخانه های نهاوند،اسداباد و ملایر و رودخانه هایی که مشکل داشتند لایروبی شدند و خوشبختانه تا کنون گزارشی از طغیان رودخانه های استان داده نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ