بازاریان مهاباد از بازگشایی خودسرانه واحدهای صنفی خودداری کنند


بازاریان مهاباد از بازگشایی خودسرانه واحدهای صنفی خودداری کنند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: بازاریان و کسبه این شهرستان از بازگشایی خودسرانه واحدهای صنفی خود خودداری کنند و برای ادامه فعالیت تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا باشند.

محمد جهین روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای صنفی مهاباد تاکنون همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونای این شهرستان داشتند و در ادامه نیز انتظار داریم قبل از اعلام رسمی ستاد از بازگشایی مغازه‌های خود خودداری کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تنها واحدهای عرضه کالاهای اساسی مردم و مواد غذایی امکان ارایه خدمات به شهروندان را دارند و فعالیت سایر واحدهای دیگر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با بیان اینکه امروز سلامت جامعه در اولیت برنامه‌های دولت قرار دارد، اضافه کرد: اصناف با ادامه روند تعطیلی واحدهای صنفی و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا باعث قطع زنجیره ویروس کرونا شده‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: بازرسان این نهاد در اجرای مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تاکنون ۱۷۳ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده‌اند.

«جهین» بیان کرد: در همین ارتباط بازرسان این اداره تاکنون بیش از ۷۰۰ اخطاریه پلمب در این شهرستان به علت رعایت نکردن مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا صادر کرده‌اند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت غذاخوری، رستوران، قلیان‌سرا و هر واحد صنفی دیگر که از قبل فعالیت آنها محدود شده است، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

فعالیت واحدهای صنفی مهاباد در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان از ۵۰ روز قبل تعطیل اعلام شده‌است.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر