ظهور یک گروه وابسته به داعش در حومه «الرقه» سوریه


ظهور یک گروه وابسته به داعش در حومه «الرقه» سوریه

منابع سوری از وجود شکایت‌های ساکنان مبنی بر ظهور یک گروهک تروریستی وابسته به داعش در شهر «تل ابیض» واقع در حومه شمالی «الرقه» سوریه خبر دادند.

ظهور یک گروه وابسته به داعش در حومه «الرقه» سوریه

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، این گروه تروریستی با حمایت و سرمایه‌گذاری گروه موسوم به «احرار الشرقیه» وابسته به ارتش آزاد حمایت می‌شوند که خود این این گروه نیز تحت حمایت ترکیه است.

در همین راستا، کمیته هماهنگی مسلحین از حضور برخی مسئولان پیشین داعش در گروه تروریستی احرار الشرقیه خبر داد که از جمله آن‌ها می توان به مسئول پیشین شهرک سلوک در داعش خبر ملقب به «ابوالمعتصم» اشاره کرد و به نظر می‌رسد که وی دلیل توجه فرماندهی گروه تروریستی احرار الشرقیه به تشکیل یگ گروه مسلح جدید بود.

خبر دیگر از سوریه حاکیست که نیروهای ارتش این کشور توانستند یورش هسته‌های تروریستی داعش در مناطق بیابانی استان «دیر الزور» و «حمص» را دفع کنند.

تروریست‌های داعش دیروز، 21 فروردین‌ماه، به مواضع ارتش سوریه حمله کردند و منابع خبری وابسته به تروریست‌ها مدعی تسلط بر بخش‌هایی از شهر «السخنه» در نزدیکی شهر «حمص» نیز شدند که این ادعا از سوی منابع ارتش سوریه تکذیب شد.

فرماندهان ارتش سوریه اعلام کردند که این درگیری‌ها در ۱۰۰ کیلومتری شهر «السخنه» رخ داده و شایعه تروریست‌ها به هیچ وجه صحت ندارد و در پی یورش هسته‌های داعش، نیروهای ارتش سوریه توانستند حمله را دفع کرده و تروریست‌ها را به عقب برانند. در این میان جنگنده‌های روسی نیز با پرواز از پایگاه هوایی «حمیمیم»، مواضع داعش را بمباران کردند.

شهر السخنه در مسیر بزرگراه «M۲۰» قرار دارد که شهرهای دیرالزور و حمص و تدمر را به یکدیگر متصل می‌کند و مسیر اصلی انتقال تجهیزات و لجستیک به شرق سوریه محسوب می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد