خطبا با وسایل نوین ارتباطی به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند


خطبا با وسایل نوین ارتباطی به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی گفت: از خطبای محترم می‌خواهم نگذارند شرایط قرنطینه بر فعالیت‌شان تأثیر بگذارد و با کمک اینترنت و وسایل ارتباطی، فعالیت تبلیغی خود را ادامه دهند.

خطبا با وسایل نوین ارتباطی به فعالیت‌های تبلیغی بپردازندبه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی به‌ مناسبت نیمه‌ شعبان و میلاد منجی عالم بشریت طی سخنانی که به‌صورت مجازی از دفتر کربلا پخش شد، با بیان اینکه مؤمن همواره در همه ناملایمات و سختی‌ها ناامید و مأیوس نمی‌شود، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید زمانی را یاد کن که طومار آسمان را مانند در هم پیچیدن نامه‌ها، در هم می‌پیچیم. همان‌طور که نخستین آفرینش را آغاز کردیم، مجدداً آن را در قیامت به انجام خواهیم رساند. این را به‌طور قطع وعده داده‌ایم، و وفای به آن، وظیفه ماست. آری، حتماً به انجام می‌رسانیم به‌راستی پس از تورات، در زبور نیز نوشتیم که بندگان شایسته‌ من، زمین را به ارث خواهند برد. و صدها آیه مشابه دیگر که دلالت بر اراده الهی دارد که وارثان زمین صالحان هستند. اراده‌ای که با ظهور امام عصر(عج) محقق خواهد شد.


این مرجع عالیقدر تقلید با اشاره به موضوع ظهور امام عصر(عج)، گفت: مسئله ظهور امام عصر(عج) مسئله‌ای است که عموم مردم بر آن واقف هستند و بدخواهان نمی‌توانند در آن شک و شبهه ایجاد کنند، چراکه تنها مبنی بر ایمان نیست و ضرورت و اهمیت آن در وجدان‌های بیدار قابل احساس است. اقتضای عدل الهی و وعده صادق خداوند بر پیروزی مؤمنان و مجازات ظالمان بر ظهور منجی دلالت می‌کند.


آیت‌الله مدرسی بیان کرد: مؤمن، منتظر وعده الهی است. اما این انتظار، انتظار منفی نیست، بلکه سبب تکامل و اصلاح او می‌شود و انسان را در برابر مشکلات و دشمنان قوی نگه می‌دارد.
وی با اشاره به تأثیر برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، اظهار کرد: جشن‌هایی که به مناسبت میلاد امام عصر(عج) برگزار می‌شود، باعث سرزندگی و امید است و در دور کردن یأس بسیار مهم است.
آیت‌الله مدرسی در همین راستا با درخواست از خطبا و وعاظ در این شرایط با بهره‌گیری از وسایل نوین ارتباطی جهت تبلیغ و گرامیداشت مناسبت‌های دینی، گفت: از خطبای محترم می‌خواهم نگذارند شرایط قرنطینه بر فعالیت‌شان تأثیر بگذارد و با کمک اینترنت و وسایل ارتباطی، فعالیت تبلیغی خود را ادامه دهند.


وی در پایان از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه به کادر درمان کمک کنند تا با همکاری همدیگر بتوانیم از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم.


امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا