فوق ستاره پرسپولیس رکورد فوتبال آسیا را جابجا کرد+عکس


فوق ستاره پرسپولیس رکورد فوتبال آسیا را جابجا کرد+عکس

فوق ستاره ملی پوش پرسپولیس بیشترین حضور را در نظر سنجی های کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، سال ۲۰۱۸ علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران مسافر جام جهانی ۲۰۱۸ شد.

دروازه بان شماره یک تیم ملی کشورمان در هر سه مسابقه گروهی علیرضا بیرانوند بود. بیرانوند با نمایش خیره کننده خود توانست پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار و در بازی با مراکش کلین شیت کند. او مقابل ستاره‌های اسپانیا هم عملکرد فوق العاده‌ای داشت و بار‌ها مانع از گلزنی ماتادور‌ها شد.

بیرانوند تنها یک دوره جام جهانی را تجربه کرده است، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل عملکرد این دروازه بان پرسپولیسی نام او را در فهرست نامزد‌های کسب عنوان برترین بازیکن آسیایی تاریخ جام‌های جهانی قرار داد.

در پایان نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا بیرانوند سنگربان شماره یک تیم ملی با اقتدار به عنوان برترین بازیکن آسیایی تاریخ جام‌های جهانی انتخاب شد.

بیرانوند در این نظرسنجی با پارک جی سونگ ستاره سابق منچستر یونایتد و تیم ملی کره جنوبی، سامی الجابر کاپیتان سابق الهلال و تیم ملی عربستان، تیم کیهیل، ستاره سابق تیم ملی استرالیا و کیسوکه هوندا، ستاره تیم ملی ژاپن رقابت کرد.

فوق ستاره پرسپولیس رکورد فوتبال آسیا را جابجا کرد+عکس

بیرانوند پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به همراه پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد. او در این رقابت‌ها هم توانست عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد. بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا توانست ضربه پنالتی ژاوی ستاره سابق تیم فوتبال السد قطر را مهار کند.

او فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم نفت تهران آغاز کرد و پس از حواشی زیاد به تیم پرسپولیس ملحق شد. بیرانوند قرار است در پایان نوزدهمین دوره لیگ برتر لژیونر شود و در لیگ برتر فوتبال بلژیک توپ بزند.

بیرانوند همیشه مورد حمایت هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران بوده است. او برای اینکه پرسپولیسی بودن خود را ثابت کند ابتدا قراردادش با سرخپوشان را تمدید کرد و پس از آن با نماینده باشگاه بلژیکی وارد مذاکره شد. بیرانوند اعلام کرده که هدفش این است که باشگاه بلژیکی مجبور شود برای این انتقال مبلغی را به عنوان پول رضایت نامه به پرسپولیسی‌ها پرداخت کند.

علیرضا بیرانوند پس از درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ همیشه یکی از پایه‌های ثابت نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بوده است. این دروازه بان حتی در فهرست نهایی نامزده‌های برترین بازیکن مرد سال آسیا هم حضور داشته است.درخشش او باعث شد که ستاره ملی پوش پرسپولیس بیشترین حضور را در نظر سنجی های کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است. با حضور در چهار قرعه کشی کنفدراسیون فوتبال آسیا رکورد فوتبال آسیا را در این زمینه جابجا کرد، برترین بازیکن سال، برترین دروازه بان لیگ قهرمانان، بهترین پنالتی گیر آسیا از جمله عناوینی بوده که او در نظر سنجی های ای اف سی شرکت داده شده د در آنها هم به عنوان نفر اول انخاب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403