137 مرکز و مکان عمومی در جنوب سیستان و بلوچستان پلمب شد


137 مرکز و مکان عمومی در جنوب سیستان و بلوچستان پلمب شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: 137 مرکز و مکان عمومی در جنوب سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تا کنون به دلیل عدم همکاری در قطع زنجیره ویروس کرونا پلمب شدند.

فرهاد دادگر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا از سوی گروه سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ابتدای امسال تا کنون ۶ هزار و ۵۶۲ بازدید از فروشگاه‌های موادغذایی و سه هزار و ۷۲ بازدید از اماکن عمومی جنوب سیستان و بلوچستان انجام دادند.

وی ادامه داد: ۳۸۵ کیلوگرم انواع موادغذایی از سطح اماکن عمومی جمع آوری، ۱۴۵۳ مرکز تعطیل و ۱۳۷ مکان عمومی بدلیل عدم همکاری در قطع زنجیره کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه در جهت حفظ سلامت شهروندان نظارت مستمر بر سطح مراکز و اماکن عمومی دارند و همچنین با افرادی که به اخطاریه‌های بهداشتی توجه نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: کارشناسان بهداشت بطور شبانه روز در سطح مراکز و اماکن در حال بازدید هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

دادگر اظهارداشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت مطرح تا در اسرع وقت بازرسان بهداشت محیط موارد را پیگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا