پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای در مقابله با کرونا ضروری است


پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای در مقابله با کرونا ضروری است

همدان- ایرنا- سخنگوی ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در همدان با تاکید بر وحدت رویه برای اجرای برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا گفت: تمام اقدامات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام و از برخوردهای سلیقه‌ای پرهیز شود.

محمود رضا عراقی شامگاه جمعه در جلسه اعضای کمیته مشترک بهداشت محیط مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با فرمانداری‌های استان همدان برگزار شد اظهار داشت: وحدت رویه در زمینه اقدام و عمل برای مقابله با ویروس کرونا در کمیته بهداشت محیط ضروری است و اعضا از کارهای سلیقه ای پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در گندزدایی معابر عمومی برای مقابله با کرونا، اقدامات خوبی انجام شده است گفت: شهرداری‌ها باید طبق پروتکل‌های بهداشتی، نیروهای خدماتی و خودروهای عمومی را ایمن‌سازی کنند.

عراقی مستندسازی اقدامات صورت گرفته را ضروری دانست و افزود: این کار ما را در واکنش به بحران‌های مشابه چابک و سریع می‌کند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در همدان خاطرنشان کرد: نقش اصلی ‌کمیته مشترک بهداشت محیط بیشتر به صورت پشتیبانی و حمایتی است و شهرداری‌ها باید در این کمیته حضور فعالی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های کمیته مشترک بهداشت محیط استانی باید به صورت عمومی اطلاع‌رسانی شوند.

رییس کمیته بهداشت محیط مقابله با کرونا گفت: کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، ایثارگرانه مشغول فعالیت هستند و پویش مردمی «درخانه بمانیم» در استان نتایج خوبی را به دنبال داشت.

عراقی با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا در استان، حاصل هم‌افزایی و همکاری مردم و تمام دست‌اندرکاران است یادآوری کرد: برنامه‌های بهداشت سلامت، اقتصادی و امنیتی در شرایط کنونی باید همزمان اجرا شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان ناشی از این ویروس در کشور به چهار هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟