تعطیلی مدارس تاثیر چندانی در مهار کرونا ندارد


تعطیلی مدارس تاثیر چندانی در مهار کرونا ندارد
نتیجه مطالعات پژوهشگران انگلیسی نشان داد که تعطیلی مدارس نه تنها تأثیر چندانی در کنترل و مهار شیوع ویروس کووید- ۱۹ ندارد بلکه با تبعات اقتصادی و اجتماعی منفی برای کشورها همراه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در پی تشدید بحران همه گیری کووید- ۱۹ و در راستای کمک به طرح فاصله گذاری اجتماعی، تا به حال مدارس بیش از ۱۰۰ کشور دنیا تعطیل شده اند. حال ولی یک پژوهش جدید مؤثر بودن این تعطیلی ها را در کاهش شیوع این بیماری زیر سوال برده است.

به گزارش تارنمای روزنامه« گاردین»، در این مطالعه تیمی از پژوهشگران به سرپرستی دانشگاه کالج لندن (UCL) با مرور ۱۶ تحقیق در مورد همه گیری دیگر کروناویروس (Coronaviruses) ها من جمله اپیدمی سارس در سال ۲۰۰۳، متوجه شدند که تعطیلی مدارس به مهار این نوع بیماریها کمکی نمی کند.

پژوهشگران در این تحقیق که در مجله The Lancet Child Adolescent Health منتشر شده است، نتیجه گرفتند که شواهد و مدارکی که از تعطیلی مدارس برای مبارزه با کووید- ۱۹ پشتیبانی می کنند «بسیار ضعیف» بوده و آمارها از شیوع بیماری آنفولانزا این را نشان میدهد که چنین راهکاری «بر یک ویروس با انتقال پذیری بالای کووید- ۱۹ تأثیر ناچیزی داشته و میزان اثرگذاری بالینی مشهود آن بر دانش آموزان پائین است.»

بر اساس برآوردهای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، ۸۹ درصد دانش آموزان در سرتاسر جهان اکنون با تعطیلی مدارس روبرو هستند که اثرات عمیقی روی آینده نظام آموزشی کشورها خواهد گذاشت.

در محیط های دانشگاهی علاوه بر تعطیلی کلاس های درس، ازمونها، کنفرانس ها و سایر رویدادهای عمومی لغو شده اند و بدین ترتیب تکلیف سال تحصیلی آینده و پذیرش دانشجوی جدید در دانشگاه ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان