قهرمان اسبق کاراته جهان:‌مردم کرونا را جدی بگیرند


قهرمان اسبق کاراته جهان:‌مردم کرونا را جدی بگیرند

قم- ایرنا- قهرمان اسبق کاراته آسیا وجهان گفت: مردم ایران درموضوعات مختلف نشان داده‌اند که آدم‌های نترسی هستند ،‌اما به تمام آنان توصیه می‌کنم که دراین ایام که کرونا شیوع پیدا کرده،‌ آن را جدی بگیرند و مراعات کنند.

مهدی عموزاده روزجمعه درگفت وگو با ایرنا افزود:‌ واقعا مردم بیرون رفتن از خانه را باید کم کنند زیرا یک تن که ناقل هست اگر بیرون برود و با دیگران ارتباط داشته باشد تا ۴۰۰تن را آلوده می‌کند، به همین دلیل کرونا خطرناک و مرموز است.

وی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته ادامه داد: کرونا کاری می‌کند که بزرگترین آرزوی شما این باشد که بتوانی نفس‌ بکشی، واقعا نفس کشیدن ساده برای ما ارزش پیدا می‌کند، کرونا جدّا اذیت می‌کند و بیماری خیلی سنگینی است.

وی گفت: اوایل شیوع ویروس کرونا وقتی یک روز برای انجام کار بانکی بیرون رفتم، مدتی بعد از برگشتن به خانه دیدم وضعیت خوبی ندارم، تصور نمی‌کردم کرونا باشد حتی تا سه روز به بیمارستان نرفتم اما وقتی دیدم تب، تنگی نفس شدید و سرفه اذیتم می‌کند با مشورت یکی از دوستان پزشکم بلافاصله در بیمارستان بستری شدم و شرایط خیلی سختی برایم ایجاد شد.

عموزاده افزود: مردم ما باید خودشان به یکدیگر رحم کنند و حامی کادر پزشکی و پرستاری باشند که این روزها جان‌فشانی می‌کنند، واقعا باید از این عزیزان تشکر کرد و دولت هم باید برنامه خاصی بگذارد تا قدردانی از زحمات آنها صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: بهترین کمک به کادر پزشکی توسط مردم این است که در خانه بمانند چون متاسفانه دوباره شیوع کرونا زیاد شده و هرگز به مهمانی، مکان‌های شلوغ و خارج از منزل نروند و هشدار مسئولان را جدی بگیرند

‌کرونا را قبول نداشتم اما اکنون این حرف را نمی‌زنم
وی تصریح کرد: قبل از ابتلا به این بیماری هر کس اسم کرونا را به من می‌گفت، قبول نداشتم می‌گفتم کرونا چیه؟ اصلا قبول ندارم که روی بدن ما تاثیر می‌گذارد، کرونا هیچ کاری نمی‌تواند با ما انجام دهد، اما اکنون این حرف را نمی‌زنم و به همه مردم توصیه می‌کنم که واقعا در خانه بمانند که این بهترین کمک برای از بین رفتن این ویروس است.
قهرمان کاراته آسیا و نخستین دارنده مدال طلای تاریخ کاراته ایران در مسابقات جهانی ۱۹۹۶ آفریقای جنوبی، ادامه داد: ویروس کرونا آنقدر مرموز و ناشناخته است که حتی برای پزشکان که تخصص دارند هنوز نکات مبهم زیادی دارد، وای به حال مردم که تخصصی در پزشکی ندارند و زندگی روزمره انجام می‌دهند.

ورزشکاران حرفه‌ای هم کرونا می‌گیرند
قهرمان اسبق کاراته آسیا و جهان در پاسخ به اینکه آیا این ویروس روی بدن ورزشکاران هم تاثیر می‌گذارد یا خیر؟ گفت: بله، یک ورزشکار وقتی از تمرین بازمی‌گردد بدنش با تحلیل انرژی مواجه است و این بدن قطعا امکان آسیب‌پذیری دارد چون انرژی از دست داده و مستعد یک ویروس مثل کرونا است.
وی افزود: فرقی نمی‌کند که شما ورزشکار حرفه‌ای باشد یا انسان عادی، شخصی مانند احسان حدادی که یک ورزشکار تمام حرفه‌ای و قهرمان المپیک است و بدن بسیار قوی دارد به کرونا مبتلا شده، حتی با حسین توکلی قهرمان اسبق وزنه‌برداری المپیک و مربی بدنساز حدادی صحبت کردم و گفت هر ورزشکار دیگری ممکن است درگیر این ویروس شود.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ تن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۳۲ هزار و ۳۰۹ تن از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. ز. ج

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر