پشتوانه‌سازی مهمترین نیاز رشته کشتی اصفهان در پساکروناست


پشتوانه‌سازی مهمترین نیاز رشته کشتی اصفهان در پساکروناست

اصفهان- ایرنا- رییس هیات کشتی استان اصفهان گفت: پشتوانه‌سازی و استعدادیابی برای کشتی از مهمترین نیازها و ضروریات این رشته ورزشی در پساکروناست.

مصطفی میرزایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پشتوانه‌سازی موجب می‌شود که از میان استعدادهای کشف شده در رده‌های مختلف سنی به خصوص رده‌های پایه آینده کشتی کشور تامین شود.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم شدن بسترهای استعدادیابی در این رشته ورزشی اظهارداشت: در این زمینه هیات کشتی اصفهان بر روی رده‌های پایه برنامه‌ریزی لازم را انجام داد که از همه نقاط استان زیر نظر مربیان تیم ملی این استعدادها شناساسی می‌شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا این طرح را همانند سایر برنامه‌های هیات کشتی برای حفظ سلامت ورزشکاران و مردم تعطیل شد، چون سلامتی اولویت اول ورزش است.

میرزایی خاطرنشان کرد: در این راستا کشتی‌گیران حرفه‌ای و رده‌های قهرمانی به صورت انفرادی تمرینات خود را طبق برنامه‌های که مربیان به آنها دادند در منزل و سایر کشتی‌گیران به صورت معمولی تمرینات ورزشی انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: کشتی‌گیرانی که حرفه‌ای کار می‌کنند برنامه‌های تغذیه‌ نیاز دارند که اضافه وزن نداشته باشند و چون تخصصی کار می‌کنند راهنمایی‌های لازم را از مربیان خود در فضای مجازی دریافت می‌کنند.

رییس هیات کشتی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کشتی ورزشی است که باید بدن درگیر شود و روی تشک برود گفت: با این حال تمرینات تخصصی منزل حداقل کاری است که در این شرایط برای حفظ آمادگی جسمانی انجام می‌شود.

میرزایی گفت: در شرایط کرونایی ورزش از نظر اقتصادی افت دارد و در این زمینه باید واقع‌نگر بود چرا که این بیماری همه جهان را فرا گرفته و بسیاری از باشگاه‌های مطرح دنیا تحت تاثیر این ویروس اعلام ورشکستگی کردند که ما باید در کشورمان راه‌حلی برای برون رفت از این چالش بزرگ پیدا کنیم تا دچار مشکل نشویم.

میرزایی بیان کرد: ایران کشوری با فرهنگ است و اصفهان مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بنابراین باید با فرهنگ‌سازی به کمک ورزشکاران و همه آحاد مردم دست به دست هم دهیم و با ماندن در منزل این ویروس را شکست دهیم.

وی گفت: این امر با همت دولت، مردم و به خصوص ورزشکاران علمی می‌شود و با شکست کرونا بازهم ورزش کشتی استان افتخارآفرینی خواهد کرد.

استان اصفهان 30 هزار ورزشکار کشتی و افزون بر 350 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت