طنین زیارت آل‌یاسین و نوای «یا مهدی ادرکنی» از مساجد جنوب و مرکز تهران در شب نیمه شعبان


  طنین زیارت آل‌یاسین و نوای «یا مهدی ادرکنی» از مساجد جنوب و مرکز تهران در شب نیمه شعبان

حجت‌الاسلام مجیدی از پخش زیارت آل‌یاسین در شب نیمه شعبان از 373 مسجد مرکز و جنوب تهران خبر داد و گفت: شعار «یا مهدی ادرکنی» نیز از مساجد طنین‌انداز می‌شود.

حجت الاسلام «مهران مجیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برنامه های مساجد مرکز و جنوب تهران به مناسبت نیمه شعبان اظهار کرد: در شرایط بوجود آمده و مواجهه مردم با ویروس کرونا و بیماری کوید 19 مساجد مرکزی و جنوب تهران با توجه به تعطیلی مساجد و نمازهای جماعت در ارایه خدمات اجتماعی، آموزش های لازم پیرامون این ویروس همانند گذشته فعال هستند.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: ائمه جماعات این ناحیه با تشکیل تیم های اجرایی و عملیاتی، گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی بویژه مناطق پر خطر را با همکاری و مساعدت خیرین و نیروهای جهادی مساجد انجام می دهند. فعالان مسجدی ناحیه هم برای افرادی که کسالت دارند و یا سالخوردگانی که کمک رسان ندارند، خدمات عمومی ارایه می دهند..

وی خاطر نشان کرد: امسال با در نظر گرفتن ممنوعیت تجمعات و تعطیلی نمازهای جماعت و اجتماعات مذهبی، شادمانی و نشاط برنامه های جشن های نیمه شعبان مساجد را متناسب با بیانیه شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی تنظیم کردیم و بنا شد که قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج« الهی عظم البلا» ساعت 20 و 45 شامگاه 20 فروردین مصادف با شب نیمه شعبان از مساجد قرائت شود.

مدیرناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به فعالیت 373 مسجد در این ناحیه افزود: همچنین مقرر شده است که ساعت 21 شب چهارشنبه 20 فروردین از ماذنه های مساجد این ناحیه شعار «یا مهدی ادرکنی» و نیز حجت بن الحسن عجل علی ظهورک» طنین انداز می شود.

حجت الاسلام مجیدی همچنین به ارسال بیش از ۵۰۰ بسته سبد غذایی و ارزاق شب عید برای نیازمندان شناسایی شده از سوی مساجد اشاره کرد و گفت: همه ساله مساجد ناحیه در بحث خدمت رسانی به محرومان فعال بوده اند، امسال نیز اگرچه مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، اما خدمت رسانی به محرومان مورد توجه فعالان مسجدی این ناحیه است و این بسته های غذایی به مناسبت نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان نیز میان نیازمندان توزیع می شود.

ناحیه شهید نواب صفوی شامل مساجد مناطق 10، 11، 16 و 19 تهران و دارای ۳۷۳ مسجد است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس