ممنوعیت مراسم افطار ماه رمضان در مساجد «اتاوا» برای مبارزه با کرونا


ممنوعیت مراسم افطار ماه رمضان در مساجد «اتاوا» برای مبارزه با کرونا

انجمن اسلامی «اتاوا» اعلام کرد: برگزاری مراسم افطار ماه مبارک رمضان در مساجد این شهر بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «capitalcurrent»،شیوع ویروس همه گیر «کوید-19» ماه رمضان مسلمانان «اتاوا» در کانادا که به زودی آغاز می شود را متفاوت از سال های قبل کرده است.

مساجد اتاوا در ماه رمضان امسال مانند سال های قبل پر از نمازگزاران نخواهد بود چرا که دستورالعمل هایی مبنی بر ممنوعیت برگزاری نماز و مراسم افطار در مساجد صادر شده است که روزه داران ملزم به پیروی از آنها هستند.

«جلیل مارهنوج»،رئیس انجمن اسلامی اتاوا با اعلام خبر ممنوعیت برگزاری نمازهای جماعت و برپایی افطار در مساجد واقع در پایتخت کانادا ،گفت:بر اساس توصیه های وزارت بهداشت همه نمازهای جماعت ،نمازهای جمعه و برپایی مراسم افطار در مساجد این شهر برای دوری از خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا در روزهای ماه مبارک رمضان لغو خواهد شد.

وی افزود:ماه رمضان امسال مانند سال های قبل نخواهد بود و اقامه نماز یا برگزاری مراسم افطار در مساجد در روزهای ماه مبارک رمضان ممنوع خواهد بود.

مارهنوج در این باره گفت:اگرچه دوری از مسجد در ماه مبارک رمضان برای روزه داران بسیار سخت است اما آنها با فهم و درکی که از شرایط دارند این مسئله را می پذیرند و خود را به پیروی از دستورات ملزم می دانند.

«اسماء امجد»،پزشک اتاوایی و معاون انجمن پزشکان مسلمان کانادا در این باره گفت:ما به عنوان شهروندان مسئول و مسلمانان مسئول باید از این قوانین پیروی کنیم.

وی تاکید کرد: تنها چیزی که ما می دانیم این است که به طور قطع می دانیم فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه می تواند به مقابله با بیماری کرونا کمک کند و ما نیز باید به این طرح ها احترام بگذاریم.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی