موضع‌گیری نماینده راست‌گرای افراطی فرانسه درباره پخش اذان از بلندگوی مساجد


موضع‌گیری نماینده راست‌گرای افراطی فرانسه درباره پخش اذان از بلندگوی مساجد

مارین لوپن، رئیس راست‌گرای افراطی حزب جبهه ملی فرانسه مدعی شد: اینکه در وضعیت مقابله با کرونا اذان از بلندگوهای مساجد پخش می‌شود، غیر قانونی است.

خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از " دیلی صباح"، " مارین لوپن"، سیاستمدار فرانسوی و رهبر جبهه ملی فرانسه مدعی شد: برخی مساجد این کشور از وضعیت قرنطینه و شرایط موجود استفاده کرده و اذان را از بلندگوهای مساجد پخش می کنند که این اقدام آنان امری غیر قانونی است و استفاده از فضای عمومی از طریق بلندگوها تجاوز به حریم مردم محسوب می شود.
وی که رئیس حزب راست گرای افراطی در فرانسه است به وزیر کشور در این باره نامه نوشت و گفت: برخی مساجد از وضعیت موجود سوءاستفاده می کنند و به راحتی در ملا عام از بلندگوهای مساجد اذان پخش می کنند.
مارین لوپن در ادامه از وزیر کشور خواست برای جلوگیری از این اقدام که آزار دهنده است، کاری کند و افرادی که قانون را زیر پا می گذارند مورد پیگرد قرار دهد.
این درحالی است که این نماینده راست گرای افراطی فرانسه جمعه گذشته فیلمی از پخش اذان مساجد را منتشر کرده است.
بر اساس تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که یک مسجد ترکی اذان را پخش کرده و این فیلم مربوط به قبل بوده و صدای بلندگو از خیابان نیز شنیده نمی شده است.
«اورهان ایکچی»، مسئول مسجد ترکی به رادیو فرانسه گفت: در سخنان این خانم نماینده شبهه وجود دارد.
شخصی دیگر نیز تصاویری از پخش اذان از بالکن منزل خود را منتشر کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا درهای مساجد بسته است و اذان از مسجد پخش نشده است.
پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر