سنگین‌ترین بلای عالم، غیبت امام زمان(عج) است/منتظر هویت خود را از حضرت حجت(عج) می‌گیرد


 سنگین‌ترین بلای عالم،  غیبت امام زمان(عج) است/منتظر هویت خود را از حضرت حجت(عج) می‌گیرد

حجت‌الاسلام کفیل با بیان‌اینکه زندگی امام زمانی در عصر غیبت باید بدون منیت و دنیاطلبی باشد، گفت: امروز سنگین‌ترین بلای هستی بلای غیبت است که به خاطر امتحان شیعه رخ داده تا آنها غربال شوند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمدصادق کفیل» شامگاه دوشنبه، ۱۸ فروردین به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیر به صورت مجازی به سخنرانی پرداخت و درباره دعای دعای «الهی عظم البلا...»، گفت: این دعا از تعلیمات حضرت حجت(عج) است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) افزود: خواندن این دعا در بلاها و گرفتاری‌ها مطلوب است، امروز سنگین‌ترین بلای هستی بلای غیبت است که به خاطر امتحان شیعه رخ داده است تا آنها غربال شوند.

حجت‌الاسلام کفیل تصریح کرد: انسان باید در دوران غیبت متوجه این بلای عظیم شود و بداند که در زندان است و یتیم آل محمد(ص) است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) با بیان اینکه دعای «الهی عظم البلا...» وصف دوران غیبت، خداشناسی و امام شناسی دارد، تاکید کرد: این دعا نشان می‌دهد که اطاعت از اهل‌بیت(ع) واجب است.

وی با بیان اینکه امروز امام ما در زندان غیبت هستند و اذیت می‌شود، ابراز کرد: امام از ظلم‌ها بر مظلومان بسیار ناراحت و اذیت می‌شود.

حجت‌الاسلام کفیل برای نجات از هلاکت در دوران غیبت باید انسان در پیوند با امام ثابت‌قدم باشد، اضافه کرد: زندگی امام زمانی در عصر غیبت باید بدون منیت و دنیاطلبی باشد. برای یاری امام زمان(عج) نیت شما باید خالص برای خدا باشد. با آمدن امام زمان(عج) جامعه توحیدی شده و تمدن امانیستی امروز برداشته می شود.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: بسیاری از کسانی که مقابل امام حسین(ع) به جنگ پرداختند به حب دنیا مبتلا بودند، دوران ظهور آغاز جلوه‌گری قدرت خداوند است و جامعه از نور الهی بهره می‌گیرد و تنها برای خدا کار می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان نباید خودگرا باشد، گفت: در زندگی امام زمانی(عج) امام اصل است و شخص در همه روابط عشق به امام را در نظر می‌گیرد. شیطان سعی می‌کند به هر طریقی از غرور گرفته تا خودکم بینی انسان را از امام زمان(عج) دور کند.

حجت‌الاسلام کفیل با استناد به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: طبق دعای عهد انسان باید برای یاری کردن امام زمان(عج) دعا کند، در روایت است که در دوره رجعت خوبان برمی‌گردند و تحت تعلیم امام قرار می‌گیرند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) با بیان اینکه انسان مهدوی در عصر غیبت هویت خود را از امام زمان(عج)‌ می‌گیرد، ابراز کرد: محبان اهل‌بیت(ع) دچار بحران هویت نمی‌شوند زیرا هر کاری را خالص برای آنها انجام دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما محبان و شیعیان باید افتخار کنید که سر سفره اهل‌بیت(ع) بزرگ شدید و هر کاری را برای آنها انجام دادید، مطیع اهل‌بیت(ع) خوشبخت است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول