برنامه های ویژه نیمه شعبان کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در فضای مجازی اجرا می شود


برنامه های ویژه نیمه شعبان کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در فضای مجازی اجرا می شود

حجت الاسلام امیدی از اجرای برنامه های ویژه نیمه شعبان کانون های مساجد فارس در فضای مجازی خبر داد و گفت: امسال با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا برنامه های شعبان کانون ها به فضای مجازی و منازل منتقل شده است و برنامه های تجمعی برگزار نمی شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی» با اشاره به اهمیت مناسبت نیمه شعبان در بین شیعیان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: نیمه ماه شعبان المعظم مصادف با ولادت باسعادت آخرین منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی موعود (عج) است که در بین شیعیان از اهمیت و قداست ویژه و خاصی برخوردار است و شیوع ویروس منحوس کرونا نتوانسته است که عشق به اهل بیت (ع) و ابراز ارادت به ساحت مقدس ایشان را در دل ها کم کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: هرسال برنامه های متعدد در قالب های مختلف اجرا می شد که برگزاری جشن در مساجد در صدر برنامه ها قرار داشت لیکن امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری از آن همه برنامه های تجمعی تعطیل شده و این برنامه ها به فضای مجازی منتقل شده است.

وی از اجرای برنامه های ویژه نیمه شعبان کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در فضای مجازی خبر داد و گفت: امسال با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا برنامه های شعبان کانون ها به فضای مجازی و منازل منتقل شده است و برنامه های تجمعی برگزار نمی شود.

این مقام مسئول ضمن تشریح برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ویژه نیمه شعبان در فضای مجازی، افزود: قرائت دعای فرج در شب های 20 و 21 فروردین ماه مصادف با شب و روز 15 شعبان، قرائت دعای «الهی عظم البلاء» راس ساعت 20 و 55 دقیقه هرشب و توسل به حضرت ولی عصر (عج) برای رفع گرفتاری و بلا، ختم صلوات به نیت سلامتی حضرت امام زمان (عج) و محفل قرآنی در فضای مجازی از جمله برنامه هاست.

حجت الاسلام امیدی همچنین با اشاره به اینکه قالب برگزاری جشن نیمه شعبان امسال متفاوت است، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گزارش هایی ارسال کرده اند که حاکی از آذین بندی با رعایت پروتکل های بهداشتی، پخش دعای فرج، زیارت و مداحی از بلندگو ها و نورافشانی از پشت بام مساجد و حرکت خودرویی در سطح خیابان ها به صورت محدود در شب 15 شعبان است و امسال ارادت خود را به ساحت مقدس امام عصر (عج) به این صورت ابراز داشته و دل های مردم را نیز متوجه این مناسبت خواهند کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس افزود: مسابقه های کتابخوانی، هنری، حفظ دعای فرج در منازل ویژه اعضای کانون های مساجد در حال برگزاری است که در فضای مجازی و به صورت پیامکی اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و حاکم بر کشور و در راستای عمل به دستور های ستاد ملی مبارزه با کرونا در اعیاد شعبانیه نیز برنامه های مختلفی در فضای مجازی به مناسبت های میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت امام زین العابدین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علی اکبر (ع) به همت اصحاب و اعضای کانون های مساجد فارس برگزار شده است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!