ضرورت تدوین سند جامع اقتصاد و تولید توسط نخبگان اقتصادی


ضرورت تدوین سند جامع اقتصاد و تولید توسط نخبگان اقتصادی

مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه خوارزمی با اشاره به لزوم توجه مسؤولان به ظرفیت های داخلی بر ضرورت تدوین سند جامع اقتصاد و تولید توسط نخبگان اقتصادی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «غلامعلی معصومی نیا» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به عوامل تحقق جهش تولید اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی کشور ما در حوزه اقتصاد آن است که خلق ثروت صورت نمی گیرد و بیشتر به دنبال خام فروشی هستیم.

مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه خوارزمی افزود: برای تحقق جهش تولید اولا مسؤولان باید به داخل معتقد شوند و امید خود را از خارجی ها قطع کنند، یعنی نمی گوییم ارتباط خود را با خارج قطع کنیم بلکه می گوییم از تجربیات آنها استفاده می کنیم و از آنها کمک می خواهیم ولی امیدواری خود را از آنها قطع می کنیم.

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی تدوین و نگاشتن یک برنامه جامع و کامل توسط کارشناسان و نخبگان ضروری است که در این برنامه ظرفیت ها، مشکلات، موانع و آسیب های تولید مطرح شود که البته لازم است در این طرح، برنامه های توسعه ای که قبلا تدوین شده نیز بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی نیا با بیان این که برای تحقق «جهش تولید» باید از ظرفیت ها و تجربه های اقتصادی کشورهای موفق استفاده کنیم، ابراز داشت: به عقیده من سیستم پولی کشور باید به صورت کامل اصلاح شود، رانت های دولتی کم شود و اعتبارات و تسهیلات به سمت برنامه های تولیدی هدایت شود.

عضو شورای فقهی بورس با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ کار و تلاش و استفاده از ظرفیت های جهادی خاطرنشان ساخت: امروز در جریان بیماری کرونا می بینیم که چه مقدار گروه های جهادی در حال تلاش هستند و چه ظرفیت عظیمی در این عرصه ایجاد شده است، بنابراین می‌توان از ظرفیت همین گروه های جهادی برای اقتصاد و تولید کشور بهره برد.

این استاد دانشگاه در ادامه تأکید کرد: در نهایت به عقیده من لازم است تا با یک برنامه ریزی دقیق اولویت خود را به سمت تولید داخلی برده و با جایگزینی صادرات به جای واردات بی رویه گامی در جهت تحقق جهش تولید و عملی سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب برداریم.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !