تشریح برنامه‌های راه و شهرسازی قزوین در جهت تحقق شعار سال


تشریح برنامه‌های راه و شهرسازی قزوین در جهت تحقق شعار سال

قزوین - ایرنا - برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در حوزه مسکن و تکمیل شبکه معابر نیمه تمام جهت تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

ابراهیم مبارک‌قدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید، برنامه‌های مدونی در حوزه مسکن، خدمات عمومی، طرح‌های لجستیکی و تکمیل شبکه معابر نیمه تمام در این استان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن، مهمترین برنامه‌ای که از اواخر سال گذشته تحت عنوان طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده، احداث ۲ هزار واحد مسکونی در استان بود که کار ثبت نام از متقاضیان نیز به انجام رسید و برای امسال نیز این ظرفیت به پنج هزار واحد مسکونی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: بخشی از اراضی مورد نظر برای احداث واحدهای یاد شده در حال تخصیص و واگذاری به سازندگان است و امیدواریم عملیات اجرایی واحدهای یاد شده نیز به زودی آغاز شود.

به گفته وی، از سه هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده در طرح اقدام ملی مسکن برای سال جاری تاکنون اراضی ۷۰۰ واحد در سطح استان مشخص شده که به زودی در اختیار کارگزارهای ذیربط از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن قرار می‌گیرد.

مبارک‌قدم یادآور شد: دستگاه‌های یاد شده نیز با به کارگیری انبوه سازان و شرکت‌های ساختمانی، پروژه‌های یاد شده را اجرایی کرده و در زمان اجرا نیز هماهنگی و نظارت‌های عالیه برعهده این اداره کل خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرحله نخست ثبت نام از متقاضیان برای احداث ۲ هزار واحد به انجام رسیده و به زودی و با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا مرحله دوم ثبت نام‌ها نیز آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرهای قزوین، آبیک و تاکستان به عنوان پرجمعیت‌ترین شهرهای استان در مرحله نخست ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بودند و در آینده نیز برای سایر شهرهای متقاضی ثبت نام خواهیم کرد.

تسهیلات مسکن در طرح اقدام ملی مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود

مبارک‌قدم با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه احداث مسکن طرح اقدام ملی ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: این میزان تسهیلات برای مرکز استان ۱۰۰ میلیون تومان است که اگر ساخت یک واحد حدود ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود، آورده متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود که طی دوران ساخت، یعنی در مدت ۲ سال باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: در رابطه با یارانه در نظر گرفته شده این تسهیلات، زوج‌های جوان و افرادی که از مزایای صندوق مسکن یکم بخواهند استفاده کنند مشروط به سپرده گذاری در بانک مسکن هستند و سود تسهیلات نیز برای خانه اولی‌ها و مسکن یکم نیز ۹ درصد خواهد بود.

این مسوول به حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره و افزود: در این بخش هم برای احداث یک هزار واحد مسکن در حال تامین تسهیلات برای اقشار متوسط و کم درآمد هستیم.

وی اضافه کرد: در جهت توسعه خدمات عمومی و واحدهای تولیدی نیز اراضی واقع شده در محدوده و حریم شهرها مورد توجه قرار گرفته تا از سوی دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، این اراضی بعد از تعیین کاربری از سوی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، واگذار شده تا بستر فعالیت‌های اقتصادی در استان نیز انجام شود.

مبارک قدم به انجام مکان‌یابی و تصویب مطالعات طرح لجستیکی استان اشاره و یادآور شد: براساس تفاهمات کلی که سال گذشته صورت گرفته، در حال حاضر شرح خدمات و مطالعات آن در حال انجام بوده و به زودی موضوع اجرای زیرساخت‌های آن هم آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شبکه معابر استان از جمله مسیرهایی که باید باند دوم به آنها اضافه شود تا به صورت بزرگراه در بیایند، است.

وی اضافه کرد: بدون شک با انجام طرح‌ها و اقدامات یاد شده علاوه بر ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف و رفع محرومیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف، زمینه‌ساز تحقق شعار سال یعنی جهش تولید خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد