شرکت‌های چینی در سال 2019 بیشترین تعداد پتنت را به ثبت رسانده‌اند


سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) اعلام کرد که در سال 2019 چین بالاترین تعداد پتنت را به ثبت رسانده و به این‌ترتیب به سلطه آمریکا از سال 1978 (زمان تاسیس این سازمان) پایان داده است. لیست 10 شرکت برتر در زمینه ثبت اختراع شامل چهار کمپانی از کشور چین می‌شود و شش تا از آن‌ها در زمینه ارتباطات دیجیتالی هستند. هواوی با ثبت 4411 پتنت، فعال‌ترین شرکت بوده...

سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) اعلام کرد که در سال 2019 چین بالاترین تعداد پتنت را به ثبت رسانده و به این‌ترتیب به سلطه آمریکا از سال 1978 (زمان تاسیس این سازمان) پایان داده است.

لیست ۱۰ شرکت برتر در زمینه ثبت اختراع شامل چهار کمپانی از کشور چین می‌شود و شش تا از آن‌ها در زمینه ارتباطات دیجیتالی هستند. هواوی با ثبت ۴۴۱۱ پتنت، فعال‌ترین شرکت بوده و بعد از آن، به‌ترتیب میتسوبیشی، سامسونگ، کوالکام و اوپو قرار گرفته‌اند.

اما در رابطه با دسته‌بندی تکنولوژی باید بگوییم که ۸.۷ درصد از پتنت‌ها در زمینه تکنولوژی کامپیوتر، ۷.۷ درصد در زمینه ارتباط دیجیتالی و ۷ درصد در رابطه با وسایل الکتریکی بوده است. البته علاوه بر پتنت‌ها، ثبت نشان‌های تجاری و طراحی‌های صنعتی نیز وجود دارد. در بخش نشان تجاری، هواوی با ثبت ۱۳۱ مورد در رتبه اول قرار گرفته و در بخش طراحی‌های صنعتی نیز سامسونگ جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

رشد تحقیقات و تکنولوژی چین حتی در مورد پتنت‌های ثبت‌شده توسط موسسات آموزشی نیز قابل مشاهده است. در حالیکه دانشگاه کالیفرنیا با ۴۷۰ مورد در صدر قرار دارد، اما در بین پنج موسسه برتر، نام سه دانشگاه چینی به چشم می‌خورد: دانشگاه Tsinghua، دانشگاه Shenzhen و دانشگاه صنعتی South China.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید