بخشیدن اجاره کسبه، سهم مالکان گتوند در مبارزه با کرونا


بخشیدن اجاره کسبه، سهم مالکان گتوند در مبارزه با کرونا

دزفول-ایرنا- بخشیدن اجاره در مناطق مختلف گتوند از سوی مالکان واحدهای تجاری برای جلوگیری از ضرر و زیان کسبه در این روزهای بحرانی کرونا به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا این مهمان ناخوانده با همه ترس و استرسی که برای مردم به وجود آورد اما درمقابل اقدامات خیرخواهانه، جوشش مهربانی و انسان دوستانه مردم را به همراه داشت.

در این روزهای بحرانی کرونا برخی از شهروندان مناطق مختلف شهرستان گتوند پویش‌های مردمی برای کمک به همدیگر راه اندازی و از هم مراقبت کردند.

برخی مالکان مجتمع‌ها و واحدهای تجاری در نقاط مختلف شهرستان گتوند به علت شیوع ویروس کرونا، تعطیلی واحدهای صنفی بازار و افت فروش برای جلوگیری از ضرر و زیان کسبه به صورت خودجوش اجاره فروردین ماه را بخشیدند تا سهمی برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند.

یکی از این افراد که مالک ۶ واحد تجاری در شهر گتوند است در اقدامی پسندیده به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار، اجاره فروردین ماه را از کسبه بخشید.

داوود امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از این اقدام را کمک به کسبه و تشویق دیگر مالکان دانست و گفت: توصیه من به دیگر مالکان، کمک به کسبه است تا در مخارج زندگی به مشکل برنخورند.

وی با بیان اینکه ۲ باب جوشکاری، کارشناسی خودرو، تعویض روغن و آلومینیوم سازی در این واحدهای تجاری فعال هستند، گفت: اگر این تعطیلی در اردیبهشت ماه نیز ادامه داشته باشد با کسبه همکاری می‌کنم.

یکی از کسبه این واحدهای تجاری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اقدام خیرخواهانه این مالک قدردانی کرد و اظهارداشت: درآمد این مالک از طریق اجاره‌ها است لذا کسبه، راضی به بخشش اجاره‌ها نبودند اما مالک مشتاق و خواهان این کار بود.

یک جانباز اهل شهر سماله گتوند که در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شد نیز این روزها در میدانی دیگر برای کمک و پیشگیری از ضرر و زیان کسبه، اجاره فروردین ماه واحدهای تجاری خود را به کسبه بخشید تا در این امر خیر سهمی داشته باشد.

عبدالرضا منجزی که مالک پنج واحد تجاری در شهر سماله در بخش عقیلی گتوند است در اقدامی ارزشمند و با هدف حمایت از کسبه، کرایه فروردین ماه را از آنها دریافت نمی‌کند.

یک پزشک گتوندی که در کنار مطب خصوصی چند باب واحد تجاری را به جوانان جویای کار اجاره داده بود نیز اجاره چهار باب واحد تجاری خود را به کسبه بخشید.

احسان نظرپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ویروس کرونا موجب تعطیلی و کسادی بازار شده است و از این رو برای همکاری و حمایت از این کسبه اجاره فروردین ماه را دریافت نمی‌کنم و امیدوارم دیگر مالکان نیز با کسبه همکاری کنند.

به گزارش ایرنا چهارم فروردین ماه نیز صاحبان مجتمع تجاری برادران نگهداری در اقدامی پسندیده اعلام کردند اجاره یک ماه را از کسبه دریافت نمی‌کنند.

در این مجتمع تجاری در خیابان استقلال شهر گتوند ۱۶ صنف مختلف از جمله لباس فروشی، کیف و کفش، روسری و مانتوفروشی، آرایشی بهداشتی و بدلیجات و دیگر اصناف فعال هستند.

به گزارش ایرنا، انجمن فعالان اجتماعی گتوند در پیامی از این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه مالکان واحدهای تجاری و دیگر خیرین شهرستان تشکر و قدردانی کردند.

در بخشی از این پیام آمده است: در روزهای کرونایی اقدامات شایسته و انسان دوستانه شهروندان در کارهای خیرخواهانه از جمله ضدعفونی و گندزدایی معابر، خیابان‌ها و اماکن، تولید ماسک و دستکش بهداشتی و بخشیدن اجاره واحدهای تجاری از کسبه بسیار ارزشمند است.

در این پیام آمده است: همیشه غیرت، تعصب و مردمداری مجموعه شهرها و روستاهای شهرستان گتوند زبانزد خاص و عام بوده است و همچنان در خدمت هموطنان خواهند بود.

به گفته یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، شهرستان گتوند در طرح غربالگری مردم برای مقابله با کرونا رتبه نخست را در استان خوزستان کسب کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در خانه بمانند و سفرهای درون و برون شهری را محدود کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

تعداد کل مبتلایان به کرونا تا ظهر دیروز پنجشنبه به ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر و جان باختگان به چهار هزار و ۱۱۰ نفر رسید. تاکنون ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ١٩ بهبود یافتند و ترخیص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید